خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

راه اندازی واحدهای جدید مرغداری در کشور ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۱۷

وزارت جهاد کشاورزی به دنبال افزایش اختیارات اتحادیه های مرغداران در استان ها و شهرستان ها است تا از این طریق تولیدکنندگان بتوانند بر اساس نیاز جامعه و میزان صادرات به تولید بپردازند

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: راه اندازی واحدهای جدید مرغداری در کشور ممنوع شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسن رکنی در نشست مرغداران و فعالان صنعت طیور شهرستان بابل در محل فرمانداری این شهرستان، افزود: به دنبال افزایش کیفیت و اقتصادی کردن مرغداری ها هستیم.

وی با بیان اینکه سالانه دو میلیون تن مرغ در کشور تولید می شود، گفت: ایران هفتمین کشور تولید کننده مرغ در جهان است.

او افزود: اگر از تمام ظرفیت های موجود در تولید مرغ کشور استفاده کنیم، ۵۰ درصد به تولیدات بدون افزودن واحدهای جدید مرغداری اضافه خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران تا سال گذشته وارد کننده عمده مرغ بود تا آنجا که در سال ۹۱ پنجاه هزار تن مرغ وارد کردیم ولی در سال ۹۳ نه تنها واردات به صفر رسید بلکه نسبت به سال گذشته صادرات مرغ در کشور ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال افزایش اختیارات اتحادیه های مرغداران در استان ها و شهرستان ها است تا از این طریق تولیدکنندگان بتوانند بر اساس نیاز جامعه و میزان صادرات به تولید بپردازند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: با تعامل سازنده بین وزارت جهادکشاورزی، اتحادیه ها و مرغدارن می توانیم به امنیت تولید و ثبات قیمت دست یابیم.

در این نشست جمعی از مرغداران بابل هم مشکلات خود را تشریح کردند.

آنان خواستار جوجه ریزی واحدها بر اساس نیاز جامعه، همکاری بیشتر کشتارگاه ها با تولید کنندگان، معافیت مرغداری ها از آب بهای چاه ها، ارائه علوفه های مرغوب و پشتیبانی لازم از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی مرغ شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز