خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره خانه معدن تاکید کرد:

لزوم صرف حقوق دولتی در آماده سازی زیرساخت های معدنی

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۵۱۹

متاسفانه در سال ۹۳ وضعیت زغال کشور روبه افول است و این درحالیست که ۸۵۰۰ شغل در بخش خصوصی و نزدیک به این عدد در بخش دولتی در معرض تعطیلی قرار دارد.

درآمدهای دولت از محل حقوق دولتی باید صرف آماده سازی زیرساخت‌های معدنی کشور شود و همچنین تهیه نقشه‌های پایه زمین‌شناسی توسط دولت انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام شکوری، از اعضای دیگر هیات مدیره خانه معدن با اشاره به پتانسیل‌های بالای معدنی کشور جهت سرمایه گذاری گفت: ۶ فاکتور مهم جهت انجام سرمایه گذاری در یک کشور دارای اهمیت است که متاسفانه در ایران فاکتور ششم یعنی مدیریت ضعیف است و ۵ فاکتور دیگر از قبیل نیروی انسانی مجرب، تکنولوژی و فناوری، بازار مصرف، منابع و ذخایر معدنی و انرژی در کشور مناسب است.

همچنین جعفر صادقی پناه، عضو هیات مدیره خانه معدن با اشاره به عدم اجرای استراتژی بخش معدن تاکنون گفت: آنچه در تدوین این استراتژی تاکنون نادیده گرفته شده برنامه‌های کلان کشور است که در شرایط خروج اقتصاد متکی به نفت، معدن بهترین گزینه خواهد بود.

صادقی پناه تصریح کرد: کاهش ۳۰ درصدی درآمد حاصل از دریافت حقوق دولتی معادن نسبت به سال ۹۲ یک هشدار نسبت به تعطیلی بسیاری از معادن است چراکه درآمد حاصل شده از حقوق دولتی معادن در هفت ماهه ۹۲ به مبلغ ۳۴۰ میلیارد تومان و در سال ۹۳ این میزان به ۲۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

این عضو هیات مدیره خانه معدن در ادامه افزود: درآمدهای دولت از محل حقوق دولتی باید صرف آماده سازی زیرساخت‌های معدنی کشور شود و همچنین تهیه نقشه‌های پایه زمین‌شناسی توسط دولت انجام شود.

در ادامه محمد مجتهدزاده رییس کمیته زغال سنگ خانه معدن ایران در این نشست با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش روی معادن زغال سنگ گفت: متاسفانه در سال ۹۳ وضعیت زغال کشور روبه افول است و این درحالیست که ۸۵۰۰ شغل در بخش خصوصی و نزدیک به این عدد در بخش دولتی در معرض تعطیلی قرار دارد.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند کمیته پشتیبان از معادن زغال سنگ را تشکیل دهد اما متاسفانه با گذشت ۱۰ ماه از سال ۹۳ هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز