خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل اتحادیه سراسری باغداران ایران:

سطح زیر کشت باغات بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۱۸۶

بالا بودن هزینه‌های تولید، بالا بودن میزان ضایعات باغی به دلیل عدم وجود زیر ساخت‌های مناسب برای نگهداری، عدم پوشش مناسب بیمه‌ای از جمله مشکلات این بخش است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری باغداران ایران گفت: عرضه محصولات کشاورزی از طریق غرفه‌های شهرداری با اجاره‌های هنگفت موجب ضرر به تولید‌کننده و مصرف‌کننده است.

نوذر نگهداری، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات کشور بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار است، مشکلات بخش باغبانی پایین بودن میزان صادرات در مقایسه با تولید است.

وی در مورد مشکلات بخش باغبانی کشور گفت: بالا بودن هزینه‌های تولید، بالا بودن میزان ضایعات باغی به دلیل عدم وجود زیر ساخت‌های مناسب برای نگهداری، عدم پوشش مناسب بیمه‌ای از جمله مشکلات این بخش است.

نگهداری تاکید کرد: پایین بودن سطح مکانیزاسیون به دلیل کوچک بودن اراضی کشاورزی، نداشتن نیروی متخصص در زمینه مکانیزاسیون و سرعت نسبتا کند، صنایع تبدیلی به دلیل اقتصادی نبودن تولید از دیگر مشکلات بخش باغبانی به شمار می‌رود.

مدیر عامل اتحادیه سراسری باغداران تصریح کرد: پیشنهاد ما برای رفع مسائل و مشکلات بخش باغبانی ترویج و بکارگیری تکنولوژی جدید و دانش جدید در کاشت و داشت باغات موجود است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز