خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران استان مازندران:

معافیت مالیاتی تعاونی‌ها بر اساس قانون

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۱۴۹

طبق قانون درآمد حاصل از صادرات و واردات نیز مشمول پرداخت مالیات نخواهد شد، بنابراین بر چه اساسی سه سال متوالی است که از بخش تعاون مالیات بر ارزش افزوده دریافت شده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران استان مازندران، در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده‌ای که از بخش تعاونی طی سه سال اخیر دریافت شده است، گفت: بر اساس قانون اصل ۱۳۰ مالیات، تعاونی‌ها و شرکت‌های تعاون و کلیه اتحادیه‌های وابسته از پرداخت مالیات معافند.

عبدالله عبداللهی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به این نکته که درآمد ناشی از فعالیت تعاونی‌ها مشمول پرداخت مالیات نمی‌شود، اظهارکرد: طبق قانون درآمد حاصل از صادرات و واردات نیز مشمول پرداخت مالیات نخواهد شد، بنابر این برچه اساسی ۳ سال متوالی است که از بخش تعاون مالیات بر ارزش افزوده دریافت شده است.

وی افزود: به عنوان نمونه می توان به تعیین مالیات اتحادیه باغداران اشاره کرد که درآمد مشمول مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه باغداران استان مازندران ۵۰۰ میلیون تعیین شده است؛ اما مالیات را ۹۰۰ میلیون تومان تعیین کرده‌اند.

عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران استان مازندران، با اشاره به این نکته که تعاونی‌های زیر مجموعه نیز ملزم به پرداخت مالیات هستند، گفت: با اعتراضات مختلفی که از طرف تعاونی‌ها صورت گرفت، به طور موقت تا بررسی مجدد دریافت مالیات از تعاونی‌ها را لغو کرده‌اند که این می‌تواند اقدام مناسبی در راستای جلوگیری از انحراف از قانون مالیاتی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز