خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صنعت و معدن کرمانشاه:

نرخ بالای سود تسهیلات بانکی اجازه رونق تولید را گرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۶۶۴

پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی کار شایسته و قابل تقدیری است و بسیاری از گره های موجود را باز می کند اما نرخ بالای بازپرداخت این تسهیلات سرسام آور است.

رییس خانه صنعت و معدن کرمانشاه گفت: نرخ بالای سود تسهیلات بانکی امکان رونق و افزایش تولید را از واحدهای صنعتی و تولیدی گرفته است.

به گزارش ایلنا، معراج محرابی در جلسه هم اندیشی بررسی مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی کرمانشاه در سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان افزود: پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی کار شایسته و قابل تقدیری است و بسیاری از گره های موجود را باز می کند اما نرخ بالای بازپرداخت این تسهیلات سرسام آور است.

وی گفت: پرداخت تسهیلات بانکی با سود ۲۲ درصد از سوی بانک ها به واحدهای تولیدی و صنعتی که اگر با دیرکرد و معوقات هم محاسبه شود گاهی اوقات تا ۴۰ درصد نیز می رسد، به طور قطع نمی تواند گشایشی در بخش تولید ایجاد کند.

محرابی با بیان این که صاحبان صنایع سربازان نظام اقتصادی هستند، یادآور شد: از دولت انتظار می رود برای حل این مشکل تصمیمات لازم را اتخاذ کند و اجازه ندهد واحدهای صنعتی و تولیدی بیش از این با اُفت و رکود مواجه شوند.

رییس خانه صنعت و معدن کرمانشاه در عین حال گفت: دولت یازدهم در این مدت اقدامات خوبی را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داده و حتی جلوی افزایش تورم را نیز گرفته است که جای قدردانی دارد.

محرابی گفت: واحدهای صنعتی در کشور انتظار دارند دولت با اقدامات لازم به صاحبان صنایع امیدواری بیشتری دهد.

وی با اشاره به مشکلاتی هم که واحدهای صنعتی و تولیدی استان کرمانشاه با آن مواجه هستند، خواستار احیای سهم این استان از محل صندوق توسعه ملی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز