خبرگزاری کار ایران

نشان استاندارد عامل اعتماد مردم برای استفاده از کالاهای تولیدی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۹۸۴

عدم رعایت قانون و بی توجهی به مقررات در زمینه اعطای نشان استاندارد به کالاهای بی کیفیت، اعتماد و امنیت عمومی مردم را دچار خدشه می کند.

استاندار تهران گفت: نشان استاندارد عامل اعتماد و اطمینان مردم برای استفاده از کالاهای تولیدی است و بر همین اساس نباید صدور این نشان ملی برای کالاها خارج از ضوابط، مقررات و معیارهای قانونی باشد.

به گزارش ایلنا، سیدحسین هاشمی در هشتمین همایش کیفیت و استاندارد استان تهران که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، افزود: عدم رعایت قانون و بی توجهی به مقررات در زمینه اعطای نشان استاندارد به کالاهای بی کیفیت، اعتماد و امنیت عمومی مردم را دچار خدشه می کند.

وی با اشاره به اینکه پلیس حافظ نظم و امنیت عمومی جامعه است، اظهار کرد: سازمان استاندارد نیز باید حافظ سلامت و بهداشت مردم باشد و این امر از طریق نظارت و کنترل دقیق در زمینه اعطای نشان استاندارد به کالاها و محصولات تولیدی محقق می شود.

استاندار تهران با بیان اینکه با هرگونه تخلف دراین زمینه قاطعانه برخورد خواهد شد، گفت: اجازه نمی دهیم در زمینه حفظ سلامت مردم، شائبه ای ایجاد شود.

هاشمی درادامه با اشاره به اینکه در همه کشورهای پیشرفته دنیا، برندها نشانه استاندارد و کیفیت محصول هستند، تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران نیز باید همانند کشورهای توسعه یافته، مرجع سیاستگذاری و اعمال حاکمیت باشد.

استاندار تهران گفت: درهمین ارتباط باید با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود، زمینه مناسب برای ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی کشور با هدف حضور در بازارهای رقابتی دنیا را فراهم کنیم.

هاشمی همچنین به اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران اسلامی در طول سه دهه گذشته اشاره کرد و افزود: برغم این تحریم ها، بسیاری از تولید کنندگان داخلی با استفاده از دانش و تخصص و توان داخلی موفق شدند، کالاها و محصولات تولیدی خود را با کیفیت مناسب تولید و روانه بازارهای جهانی کنند.

استاندار تهران با اشاره به اقدامات موثر دولت یازدهم برای رفع مشکلات اقتصادی از جمله کاهش تحریم ها، تاکید کرد: اقدامات موثر، منطقی و هدفمند دولت تدبیر و امید، درصد قابل توجهی از اثرات منفی تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه کشور را خنثی کرده است.

به گفته وِی، دولت یازدهم برنامه های خود در این حوزه را به صورت هدفمند با هدف برقراری آرامش و ثبات در بازار و کاهش نرخ تورم آغاز کرد که تاکنون موفقیت های چشمگیری نیز حاصل شده است.

استاندار تهران تصریح کرد: این امر نشان می دهد که همراهی و همکاری مردم با دولت نقش بسیار موثر و قابل توجهی در حل و فصل مشکلات و بهبود امور در مسیر رشد و توسعه کشور دارد.

هاشمی همچنین با اشاره به اینکه ۵۳ درصد مالیات پرداختی کشور مربوط به استان تهران است، گفت: این استان ظرفیت و توانمندی لازم برای اداره خود و حتی تعداد دیگری از استان های کشور را بدون استفاده از منابع دولتی و بودجه های نفتی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز