خبرگزاری کار ایران

رئیس شیلات آستارا:

صید ماهیان استخوانی در آستارا ۴۰درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۵۶۹

از ابتدای فصل صید تا پایان آبان ماه ۱۲ هزار و ۱۵۲ کیلوگرم انواع ماهی، توسط صیادان شرکت موج گل سیبلی صید شده است.

رئیس اداره شیلات شهرستان آستارا گفت: صید ماهیان استخوانی در آستارا در دو ماه نخست از آغاز فصل صید، به دلیل شرایط نامساعد جوی ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از آستارا، صادق خاصی‌پور با اشاره به اینکه میزان صید ماهیان استخوانی از ابتدای فصل صید به روش پره کشی انجام شده است، افزود: کولاکی شدن دریا و پیش آمدن شرایط نامساعد جوی در دو ماه اخیر از جمله دلایل کاهش صید ماهیان استخوانی بوده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای فصل صید تا پایان آبان ماه ۱۲ هزار و ۱۵۲ کیلوگرم انواع ماهی توسط صیادان شرکت موج گل سیبلی صید شده است.

وی عمده صید صیادان آستارایی را در دو ماه گذشته از نوع ماهی کفال، ماهی سفید و کپور عنوان کرد و ادامه داد: در این مدت ۱۰ هزار و ۶۷۲ کیلوگرم کفال، یک‌هزار و ۴۲۱ کیلوگرم ماهی سفید و ۵۹ کیلوگرم ماهی کپور و آزاد صید شده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر ذخایر انواع آبزیان دریای خزر و همچنین صید ماهیان استخوانی و خاویاری بنا به دلایل آلودگی‌های ناشی از استفاده بیش از حد کشاورزان از سموم و کودهای شیمایی و نیز برداشت بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه‌ها و نیز صید بی‌رویه کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز