خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۳۰۰میلیارد ریال برای تأمین آب زراعی و حوادثغیرمترقبه خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۵۱۷

هیئت وزیران با توجه به اهمیت حل بحران آب و توجه به توسعه کشاورزی، ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه های تأمین و انتقال آب زراعی، لایروبی قنوات و مقابله با حوادثغیرمترقبه و اقدامات پیشگیرانه از حوادثاستان خراسان رضوی اختصاص داد.

با مصوبه هیات وزیران در غالب پرداختهای عمرانی(تملیک دارایی سرمایه ای) معادل ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای انجام هزینه های مربوط به آب زراعی و مقابله با حوادثغیر مترقبه در اختیار استانداری خراسان رضوی قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در مصوبه هیات وزیران برای تامین و انتقال آب زراعی و همچنین لایروبی قنوات درسطح استان خراسان رضوی مبلغی معادل ۶.۸ میلیارد تومان و همچنین برای مقابله با حوادثغیر مترقبه و اقدامات پیش گیرانه از حوادثدر ۲۸ شهرستان این استان رقمی معادل ۲۳.۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که در اختیار استانداری قرار می گیرد.

همچنین استانداری خراسان رضوی موظف شده ضمن نظارت فنی و اجرایی بر پروژه هایی که ار محل این اعتبارات تامین مالی می شوند به صورت سه ماهه گزارش عملکرد اعتبارات یاد شده و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های مزبور را به معاوت و برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گزارش دهد.

هیئت وزیران مقرر کرد مبلغ سیصد میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‏ای از محل منابع ماده(۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده(۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند(ش) ماده(۲۲۴) قانون برنامه پنجم توسعه به نسبت مساوی، برای اجرای پروژه های تأمین، انتقال آب زراعی، لایروبی قنوات و مقابله با حوادثغیرمترقبه و اقدامات پیشگیرانه از حوادثدر اختیار استانداری خراسان رضوی قرارگیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

طبق این مصوبه مبلغ شصت و هشت میلیارد(۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۶۸) ریال از اعتبار مذکور در اختیار ستاد بحران استان خراسان رضوی قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط، صرف امور موضوع بند(ش) ماده(۲۲۴) قانون برنامه پنجم توسعه با اولویت پروژه‌های تأمین و انتقال آب زراعی و لایروبی قنوات سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی نماید.

متن مصوبه هیئت دولت به شرح زیر است:
۱ - مبلغ سیصد میلیارد(۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۳۰۰) ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‏ای از محل منابع ماده(۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده(۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند(ش) ماده(۲۲۴) قانون برنامه پنجم توسعه به نسبت مساوی، برای اجرای پروژه¬های تأمین، انتقال آب زراعی، لایروبی قنوات و مقابله با حوادثغیرمترقبه و اقدامات پیشگیرانه از حوادثبه شرح جدول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، در اختیار استانداری خراسان رضوی قرار می گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

۲ - مبلغ شصت و هشت میلیارد(۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۶۸) ریال از اعتبار مذکور در اختیار ستاد بحران استان خراسان رضوی قرار می گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط، صرف امور موضوع بند(ش) ماده(۲۲۴) قانون برنامه پنجم توسعه با اولویت پروژه‌های تأمین و انتقال آب زراعی و لایروبی قنوات سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی نماید.

۳ - استانداری خراسان رضوی موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی، گزارش عملکرد اعتبارات یادشده و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‏های مربوط را در مقاطع سه ماهه به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ارسال نماید.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور این مصوبه را در تاریخ ۲۸/۸ / ۱۳۹۳ برای اجرا به وزارت کشور، وزارت جهادکشاورزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نیرو و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ابلاغ کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز