خبرگزاری کار ایران

معاون امور تولیدات وزیر جهاد کشاورزی:

افزایش بهره‌وری در صنعت دام و طیور حائز اهمیت است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۱۱۲

در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنیم فعالانی که در این حوزه ضعیف عمل می‌کنند و از بهره‌وری پایینی برخوردارند زمینه ارتقای بهره‌وری در تولید با استفاده از منابع و امکانات موجود را فراهم کنند و شاهد افزایش محصول آنان باشیم.

معاون امور تولیدات وزیر جهاد کشاورزی گفت: در صنعت طیور به دلیل افزایش تولید و جلوگیری از ضرر و زیان وارده به تولیدکننده، به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید نیستیم بلکه افزایش بهره‌وری در صنعت دام و طیور را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن رکنی در دومین روز برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی گفت: در حال حاضر ۷۰ میلیون رأس دام سبک در کشور وجود دارد که به لحاظ منابع و خوراک مورد نیاز آن با محدودیت مواجه هستیم و به همین جهت در شرایط فعلی نیازی به افزایش جمعیت دام در کشور نداریم.

رکنی افزود: در کشورهای مختلف جهان که به شکل زنجیره‌ای فعالیت می‌کنند افزایش میزان سطح مدنظر نیست، به طوریکه در کشوری مانند نیوزلند در دو دهه اخیر جمعیت دام ربه یک سوم تقلیل و در مقابل میزان صادرات تا سه برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت صنعت طیور تقریبا اشباع شده است، اظهار کرد: در صنعت طیور به دلیل افزایش تولید و جلوگیری از ضرر و زیان وارده به تولیدکننده، به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید نیستیم بلکه افزایش بهره‌وری در صنعت دام و طیور را دنبال می‌کنیم.

رکنی گفت: در شرایط فعلی تولید به حدی افزایش یافته که قیمت‌ محصولات از آن چیزی که مدنظر ما بوده پایین‌تر آمده لذا بیش از این دلمان نمی‌خواهد تولیدکننده متضرر شود.

معاون امور تولیدات وزیر جهاد کشاورزی افزود: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنیم فعالانی که در این حوزه ضعیف عمل می‌کنند و از بهره‌وری پایینی برخوردارند زمینه ارتقای بهره‌وری در تولید با استفاده از منابع و امکانات موجود را فراهم کنند و شاهد افزایش محصول آنان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ضریب تبدیل غذایی در صنعت طیور کشور۲.۱ است در حالی که در کشورهای اروپایی که با زنجیره کار می‌کنند ضریب تبدیل ۱.۷ است؛ به طوریکه اگر دو میلیون تن گوشت مرغ را با ضریب تبدیل در نظر بگیریم می‌توان ۴۰۰ گرم به ازای هر کیلو وزن زنده آن صرفه‌جویی کرد.

معاون امور تولیدات وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به این شرایط باید واحدهایی که از بهر‌ه‌وری کمی برخوردارند از طریق زنجیره به واحدهای فعال بپیوندند تا با اتصال واحدهای ضعیف به واحدهای فعال و دارای بهره‌وری بالا زمینه رضایت آن‌ها فراهم شود و مصرف‌کنندگان نیز از این کاهش هزینه‌ها راضی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز