خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع‌، معادن وکشاروزی ایران:

کارآفرینی همانند سرمایه‌داری یک ضدارزش بود

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۴۵۲

بسیاری از موارد مراجعات به دستگاه قضایی برای طلاق چک برگشتی و قاچاق مربوط به بیکاری است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع‌، معادن وکشاروزی ایران گفت: کارآفرینی همانند سرمایه‌داری در گذشته به یک ضدارزش تبدیل شده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین میرمحمدصادقی در اولین کنفرانس ملی کارآفرینی و تولید ملی که در سالن همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است با اشاره به اهمیت کارآفرینی در همه کشورهای دنیا گفت: از اواخر قرن ۱۹ و ۲۰ شاهد افزایش جمعیت در دنیا بودیم و این موضوع باعثشد تا مساله کارآفرینی و افزایش تولید به موضوعی مهم مبدل شود.
وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که در هندوستان چند هزار مراکز کارآفرینی وابسته به دانشگاه وجود دارد و ضرورت آن نیز در کشور ما حس می شود.

وی گفت: کارآفرینی نیز مانند سرمایه داری در گذشته یک ضدارزش بود این در حالی است که در همه آموزه های دینی به این موضوع تاکید می کنند و ما هم باید در دانشگاه های خود به موضوع کارآفرینی و تعامل بین صنعت و دانشگاه بپردازیم.
وی با اشاره به برگزاری سمینارهایی در خصوص قرابت صنعت و دانشگاه گفت: در این راستا در شهرهای یزد کرمان و البرز سمینارهایی برگزار شد و زمینه را برای آشنایی دانشگاهیان با مساله کارآفرینی فراهم کردیم.

میرمحمدصادقی افزود: در صورتی که به این مساله توجه کافی نشود آسیب‌های اجتماعی متعددی در مقابل ما قرار خواهد گرفت و شاهد آن هستیم که بسیاری از موارد مراجعات به دستگاه قضایی برای طلاق چک برگشتی و قاچاق مربوط به بیکاری است.

وی گفت: در صورتی که افراد کار آبرومندی نداشته باشند اسیر آسیب‌های اجتماعی خواهند شد. اما فردی که کارآفرین است باید علاوه بر جنگ در جبهه علیه بیکاری در جبهه‌های دیگر نظیر فقر قاچاق بی‌خانمانی فحشا و… مبارزه کند.
وی گفت: کارآفرینان در معرض خطرات متعددی قرار دارند اما در نهایت با فقر و جهل مبارزه می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز