خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

برای حمایت از تولید داخلی از واردات بی رویه ریل در کشور جلوگیری شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۹۲۳

مسئولین با تصمیم مناسب جهت جلوگیری از واردات بی رویه ریل، موجب دلگرمی برای تولید آن در داخل کشور شوند.

اولین سمینار تامین و بومی سازی تجهیزات ریلی راه آهن شهری(مترو) تهران و حومه، ۲۰ آبان ماه با حضور کار‌شناسان، مدیران و دست اندرکاران صنعت حمل و نقل ریلی کشور برگزار شد. اولین سمینار تامین و بومی سازی تجهیزات ریلی راه آهن شهری(مترو) تهران و حومه، به همراه جمعی از مسئولین این شرکت و همچنین مسئولین شرکت مترو تهران و ۴۰۰ کار‌شناس و متخصص صنعت ریلی کشور برگزار شد، راهکارهای استفاده از توانمندی‌های داخلی در تولید ریل و تجهیزات آن برای خطوط مترو بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در اولین سمینار تامین و بومی سازی تجهیزات ریلی راه آهن شهری(مترو) تهران و حومه، با اشاره به اینکه صرفه جویی‌های اقتصادی درمصرف سوخت، پایین بودن استهلاک ناوگان، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، حجم جابجایی و ایمنی بالا ازعوامل ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی درکشور است، گفت: کشور ما باید با شتاب بیشتر و جدی‌تر به توسعه حمل و نقل ریلی بپردازد.

اردشیرسعد محمدی با اشاره به شیوه‌های تولید فولاد در جهان و کشور و مناسب بودن شیوه کوره بلند برای تولید شمش مورد نیاز ریل گفت: در جهان ۶۷ درصد فولاد به روش کوره بلند و۳۱ درصد به روش قوس الکتریکی و۲ درصد با سایر روش‌ها تولید می‌شود. در حالی که در ایران به دلیل ارزان بودن حامل‌های انرژی، این نسبت بر عکس است و تنها ۲۰ درصد تولید فولاد به روش کوره بلند است که آن هم تنها در ذوب آهن اصفهان صورت می‌گیرد.

مدیرعامل ذوب آهن تصریح کرد: در شیوه کوره بلند، ‌سنگ آهن بصورت مستقیم به فولاد تبدیل می‌شود، لذا شمش تولید شده از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است که برای تولید ریل مناسب است و در تمام دنیا نیز برای تولید ریل از این روش استفاده می‌شود.

سعد محمدی، با اشاره به ورود ۳۰ درصد از تجهیزات کارخانه تولد ریل به کشور ادامه داد: تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان طبق برنامه پیش می‌رود و تا ابتدای آذرماه سال ۹۴ شاهد تولید این محصول مهم در کشور خواهیم بود. خوشبختانه نیروهای توانمند ذوب آهنی که مسئولیت این پروژه مهم را برعهده دارند از بهترین نیروهای متخصص و اجرایی کشور هستند که امیدوارم با همکاری بخش دانشگاهی و استفاده از تجربیات و دانش روز دنیا بتوانیم این پروژه مهم را با موفقیت به پایان برسانیم.

مدیرعامل ذوب آهن در بخشی از سخنان خود خواستار حمایت‌های قانونی از این پروژه مهم شد و گفت: هم اکنون کلیه منابع مالی این پروژه توسط ذوب آهن اصفهان تامین می‌شود که امیدوارم مسئولین با تصمیم مناسب جهت جلوگیری از واردات بی‌رویه ریل، موجب دلگرمی برای تولید آن در داخل کشور شوند.

وی با تاکید بر این موضوع که تنها ذوب آهن اصفهان درکشور قادر به تولید شمش مورد نیاز برای تولید ریل است، گفت: این شرکت درعمر نیم قرنی خود بر کیفیت تاکید ویژه داشته و در مورد تولید ریل نیز کیفیت جهانی مد نظر است. دراین راستا تمام تجهیزات مربوط به کنترل و ارزیابی کیفی این محصول نیز خریداری شده و لذا این شرکت قادر به کنترل‌های لازم است.

سعد محمدی افزود: کارخانه تولید ریل در ذوب آهن قادر به تولید این محصول مطابق استانداردهای جهانی خواهد بود که ریل UIC۶۰ تا UIC۸۵ که مناسب قطارهای پرسرعت تا ۳۰۰ کیلومتردرساعت است را شامل می‌شود. ضمن اینکه امکان تولید انواع ریل متناسب با نیازهای داخل و خارج کشورنیز وجود دارد.

حسینی، عضوکمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، نیز طی سخنانی در این همایش خواستارحمایت همه جانبه دولت از تولید ریل ملی در ذوب آهن به عنوان یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های تولید ملی در کشور شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز