خبرگزاری کار ایران

سفیر اقتصادی قبرس شمالی در ایران در گفتگو با ایلنا:

موقعیت جدید برای تجار ایرانی / قبرس شمالی دروازه مطمئن درآمد ارزی

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۲۸۱

مهمترین مطلب برای تجار و صنتعگران این است که قبرس شمالی را معرفی کنیم تا موقعیت جغرافیایی این کشور بین تجار و صنعتگران مشخص شود چرا که درصورت شناساندن این کشور به متولیان اقتصادی می توان از پتانسیل های مثبت آن بهره برداری کرد.

سفیر اقتصادی قبرس شمالی در ایران با بیان اینکه تجار فرصت در آمد ارزی واشتغال زایی کشور قبرس شمالی را از دست ندهد گفت: این کشور می تواند موقعیت اقتصادی همچون ۳۵ سال پیش دبی پیش روی تجار ایرانی قرار دهند.

کریم خسرویان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص مراودات قبرس شمالی و ایران، گفت: لازمه توسعه مراودات اقتصادی با این کشور ابتدا شناخت آن است اما متاسفانه در کشور ما حوزه مدیترانه و موضوع قبرس شمالی وجنوبی هنوز شناخته شده نیست در حالی که این دو کشور را باید جدای از هم در نظر گرفت زیرا کاملا با هم متفاوت بوده و هر کدام دولت و سیاستهای جداگانه ای دارند.

وی افزود: مهمترین مطلب برای تجار و صنتعگران این است که قبرس شمالی را معرفی کنیم تا موقعیت جغرافیایی این کشور بین تجار و صنعتگران مشخص شود چرا که درصورت شناساندن این کشور به متولیان اقتصادی می توان از پتانسیل های مثبت آن بهره برداری کرد.

خسرویان تاکید کرد: باید یک دروازه مطئمن در چارچوب قوانین بین المللی در کشور قبرس شمالی برای خودمان ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر عملیات اقتصادی وتجاری با این کشور به صورت انفرادی انجام می شود لذا از میزان واردات و صادرات آماری در دست نیست اما تمام تلاش ما این است که این مسئله ساماندهی شود.

سفیر اقتصادی قبرس شمالی در ایران ادامه داد: در حال حاضر فعالیتهای دو جانبه ای در حال انجام است که تجار و فعالین اتاق بازرگانی و سیستم اقتصادی دو کشور بتوانند در راستای مسائل اقتصادی فرهنگی و گردشگری پلی ایجاد کنند.

وی خاطر نشان کرد: کشور قبرس شمالی بکر است و می تواند مانند ۳۵ سال پیش دبی برای ایرانی ها موقعیت اقتصادی ایجاد کند.

خسرویان تاکید کرد: این کشور می تواند به لحاظ در آمد زایی بالا، ‌در آمد سرشار ارزی، ‌اشتغال زایی و تولید و صادرات فرصت مناسبی در اختیار تجار و سرمایه گذاران کشورمان قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز