خبرگزاری کار ایران

رییس کل گمرک ایران؛

تسهیل تردد مسافران از گمرک مرزی تمرچین

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۵۸

رییس کل گمرک ایران در دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور از بخش های مختلف گمرک مرزی تمرچین از تسهیل تردد مسافران از این گمرک خبر داد.

رییس کل گمرک ایران در دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور از بخش های مختلف گمرک مرزی تمرچین از تسهیل تردد مسافران از این گمرک خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، معاون اول رییس جمهور را که در این بازدید مسعود کرباسیان رییس کل گمرک ایران همراهی می کرد، در خصوص چگونگی افزایش امکانات و تجهیزات گمرک در این مرز برای روان سازی تشریفات گمرکی و تردد کامیونها و مسافران توضیحاتی ارایه کرد.

رئیس کل گمرک ایران در بازدید از مرز تمرچین گفت: با ایجاد تسهیلات و رفع برخی موانع، تردد مسافران در گمرک تمرچین آسانتر می شود.

کرباسیان که در راس هیأتی به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، در جمع مسئولان محلی و تجار و بازرگانان منطقه که در محل گمرک تمرچین گرد آمده بودند، گفت: هرگونه پیشرفت در این گمرک منوط به همت و همکاری مردم منطقه است.

وی افزود: مردم باید خواسته های خود را به مسئولان اعلام کنند و در واقع آنها را در برابر عمل انجام شده قرار دهند تا شاهد پیشرفت و توسعه امور باشیم.

رئیس کل گمرک ایران در این دیدار ضمن استماع نظرات، مشکلات و خواسته های حاضران بر ضرورت استقرار نمایندگان اتاق بازرگانی و استاندارد در مرز تمرچین تاکید کرد و خواستار مساعدت دستگاههای مسئول برای ایجاد مکانهای مورد نیاز آنها شد.

معاون وزیر اقتصاد که همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور و تنی چند از وزرا به شهرستان پیرانشهر سفر کرده است، همچنین در پاسخ به درخواست فعالان تجاری در زمینه بیمه کامیون ها، ترانشیپ منت و مخازن سوخت و کالاهای موسوم به اجیربری، گفت: با توجه به هزینه های ساخت مخازن سوخت این مخازن حتما باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی در عین حال در حمل و نقل کالا در منطقه مرزی تمرچین با عنوان اجیربری را نامناسب دانست و گفت: این کار در شأن هموطنان ما نیست.

کرباسیان در خصوص رسیدگی به درخواست صاحبان شرکتهای تولیدی ایران در عراق با توجه به ناامنی های موجود در این کشور ابراز امیدواری کرد مشکلات جاری هرچه سریع تر برطرف شود.

مرز زمینی تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارند.

مرز تمرچین پیرانشهر سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز مجاز رسمی زمینی شناخته شد و اکنون روزانه صدها دستگاه انواع خودرو از طریق آن تردد می کنند.

شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و ۱۴۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

همچنین رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از فعالان بخش خصوصی دعوت کرد در خرید، نصب و راه اندازی دستگاه های ایکس - ری در گمرکات کشور مشارکت کنند.

کرباسیان در جمع کارکنان گمرک تمرچین گفت: گمرک ایران برای تجهیز گمرکات مرزی به دستگاههای مدرن کنترلی و نظارتی، بخشی از هزینه های مربوط به دستگاههای ایکس – ری((X _ RAY) را تقبل می کند.

وی افزود: یکی از وظایف مهم و اصلی گمرک کنترل ورود و خروج کالاهای وارداتی یا صادراتی و ترانزیتی است که براساس سیاست ها و اهداف تعیین شده ایجاد و تسهیل در این امر مستلزم برخورداری گمرکات کشور به خصوص گمرکات مرزی از امکانات و تجهیزات مدرن الکترونیکی مانند دستگاههای X _ RAY است.

کرباسیان با اشاره به اهمیت توسعه همکاریهای تجاری و گمرکی ایران و عراق اظهار داشت: در صورت ارائه ضمانت های لازم از سوی عراق، ترانزیت LPG(گاز مایع) این کشور از طریق گمرک مرزی تمرچین امکانات پذیر خواهد بود.

معاون وزیر اقتصاد، گمرک تمرچین را به لحاظ حجم بالای مبادلات تجاری با عراق از مهمترین گمرکات مرزی خواند و از تلاش و زحمات مدیر و کارکنان این گمرک بخاطر ارائه خدمات مطلوب به ذینفعان قدردانی کرد.

وی از گمرک تمرچین به عنوان یکی از گمرکاتی که تعامل بسیار بالایی با سایر سازمانهای مستقر در مرز دارد، یاد کرد و افزود: گمرکات مرزی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و تلاش می کنیم تا نیازها و کمبودهای آنها را در حد مقدورات و توانائی های موجود برطرف کنیم.

نادر انصاریان مدیر گمرک تمرچین نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این گمرک، خواستار حل مشکلات در راستای افزایش روحیه و انگیزه کارکنان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز