خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور:

دولت مصمم به ایجاد زیرساخت‌های مناسب در جهت اکتشافات معادن است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۷۰۱

یکی از اصل های مهم در بهره بری از معادن وجود گاز است که خوشبختانه کشور ما از این نعمت بهره می برد؛ در برخی ازمعادن معدنی همچون سرب، سنگ آهن، روی ذخایر مهمی در کشور وجود دارد که جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان ممتاز می‌کند.

معاون اول رییس جمهور، وجود معادن در هر کشور را یکی از پله های ترقی آن کشور دانست.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح مجمع طلای زرشوران تکاب، این مجمع را نگین صنایع معدنی ایران معرفی کرد و افزود: از همه دست‌اندر کاران که در افتتاح این مجتمع تلاش خود را به کار برده تشکر می‌کنیم، عملیات به بهره برداری رساندن اکتشافات در معدن زرشوران تکاب به علت برخی کارهای تخصصی همانند جداسازی فلزات به طول انجامید که انصافاً‌ تلاش زیادی نیز در افتتاح این مجتمع به کار گرفته شد.

وی با بیان این‌که کشور پتانسیل بالایی در معادن دارد، اظهار کرد: مهندسان سطح بالای ایرانی در رابطه با اکتشافات معادن فعال هستند.

وی با بیان این‌که ایران قدرت بالایی در بهره بری از معادن دارد گفت: باید معادن موجود در کشور شناسایی و از بخش خصوصی در بهره بری از این معادن حمایت شود.

جهانگیری با بیان این‌که شرایط خوبی در بهره بری از معادن در سطح کشور حاکم است گفت: ‌ یکی از اصل های مهم در بهره بری از معادن وجود گاز است که خوشبختانه کشور ما از این نعمت بهره می برد؛ در برخی ازمعادن معدنی همچون سرب، سنگ آهن، روی ذخایر مهمی در کشور وجود دارد که جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان ممتاز می‌کند.

وی با اشاره به این‌که ایران روی کمربند مس قرار دارد اظهارکرد: ‌ وجود این پتانسیل ها نعمتی برای کشور در جهت توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود که باید با سرمایه گذاری مناسب در این مناطق حداکثر بهره بری را برد.

وی همچنین با اشاره به معدن زرشوران تکاب افزود: ‌ معدن زرشوران تکاب بزرگترین معدن طلای کشور محسوب می‌شود؛ پتانسیل های فراوانی همچون معدن زرشوران تکاب در کشور وجود دارد که باید برای بهره بری از بخش خصوصی از این معادن و حمایت از آنها وارد عمل شویم.

وی وجود معادن در یک کشور را یکی از پله های ترقی آن کشور دانست و گفت: ‌ به دلیل این‌که فراوری های حاصل از این معادن قابل فروش در بازارهای بین‌المللی بوده و نیروی خوب متخصص داخلی نیز در بهره وری از معادن در داخل کشور وجود دارد، نقش معادن در توسعه کشور انکار ناپذیر است.

وی با بیان این‌که معادن کشور در مناطق دور افتاده واقع هستند، تصریح کرد: ‌باید این فرصت ایجاد شود تا با بهره وری از معادن مناطق دور دست از زیرساخت های لازم برای توسعه و آبادی بهره مند شوند.

وی همچنین با اشاره به دغدغه محیطی برخی افراد در رابطه با بهره وری از معدن طلای زرشوران تکاب اظهار کرد: مسوولین در این رابطه باید شفاف سازی های لازم را انجام داده و به مردم اطمینان خاطر دهند که در بررسی های چند ماه زیست محیطی هیچ خطری در این رابطه محیط زیست منطقه را تهدید نمی کند.

وی در پایان از نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و خواستار ادامه حمایت آنها از توسعه و پیشرفت منطقه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز