خبرگزاری کار ایران

دو تا سه سال آینده

واردات زغال سنگ هند متوقف می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۵۱۷

این احتمال وجود دارد که واردات زغال سنگ هند ظرف دو تا سه سال آینده متوقف شود.

وزیر برق و زغال سنگ هند از احتمال توقف واردات زغال سنگ این کشور ظرف دو تا سه سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز از دهلی نو، پییوش گویل، وزیر برق و زغال سنگ هند اعلام کرد: این احتمال وجود دارد که واردات زغال سنگ هند ظرف دو تا سه سال آینده متوقف شود.

وی در یک کنفرانس گفت: هند، سومین واردکننده بزرگ زغال سنگ جهان، تا سال ٢٠١٩ میلادی تولید زغال سنگ خود را با دو برابر افزایش به حدود یک میلیارد تن می رساند.

درحالی که هند برای تامین انرژی الکتریکی و سایر انرژیها خود با روند روزافزون واردات روبروست، وزارت دارایی این کشور چتدی پیش در گزارشی اعلام کرد: برای تامین نیروگاه‌های هند که به‌ شدت تشنه سوخت هستند، باید خیلی سریع ساختار شرکت زغال‌سنگ هند مورد بازسازی قرار گیرد.

شرکت کول ایندیا(CIL) که بزرگترین معدن‌کار زغال‌سنگ در دنیا به شمار می رود، ٨٠ درصد تولید سنگ سیاه هند را بر عهده دارد، اما به علت تاخیر در کسب تاییدیه‌های لازم زیست‌محیطی و توسعه ندادن معادن، در دستیابی به اهداف تولیدی خود ناکام مانده است.

هم اکنون خاموشی در هند موضوعی طبیعی است و میلیونها نفر بدون برق می‌مانند.

در هند، شرکتهای تامین برق، فولاد و سایر شرکتها می‌توانند از معادن زغال‌سنگ تنها برای استفاده خودشان بهره‌برداری کنند. هند با وجودی که دارنده پنجمین ذخایر بزرگ زغال‌سنگ دنیاست، سومین واردکننده بزرگ این سوخت نیز به شمار می رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز