خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون:

نهادینه کردن فرهنگ کار، نقش مهمی در رفع معضل بیکاری دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۶۷۰

جمعیت جویای کار کشور هنوز طبق یک فرهنگ قدیمی تمایل به کار در دستگاه های دولتی و استخدام در این مراکز را دارند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: نهادینه کردن فرهنگ کار در جامعه نقش مهمی در رفع معضل بیکاری دارد.

به گزارش ایلنا، ' حسن طایی ' در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان قم در تالار امام رضا(ع) استانداری، افزود: جمعیت جویای کار کشور هنوز طبق یک فرهنگ قدیمی تمایل به کار در دستگاه های دولتی و استخدام در این مراکز را دارند.

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در ایجاد تحول در وضعیت اشتغال کشور نقش دارد، اظهار کرد: آموزش، مهارت، تخصص و دانایی از جمله مهمترین آنها است.

وی افزود: فرهنگ سازی، بهره وری، ریسک پذیری و تهور طلبی نیز در ایجاد این تحول نقش مهمی را ایفا می کند، ولی در کشور به آن توجه نشده است.

وی افزود: هم اکنون بیشتر متقاضیان کار در کشور که جمعیت زیادی را در بر می گیرند، فقط به دنبال استخدام شدن در دستگاه های دولتی هستند و به همین علت بدون کار و اشتغال در جامعه حیران و سرگردان مانده اند.

طایی این طرز فکر نادرست را علت اصلی مشکل اشتغال درکشور توصیف کرد و افزود: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید با توجه به دانش و تخصصی که کسب کرده اند، با ایجاد بنگاه ها، موسسه ها و مراکز کاریابی علاوه بر خود زمینه اشتغال افراد بیکار دیگر را نیز فراهم کنند.

وی با تاکید بر ترویج این فرهنگ در جامعه بیکاران کشور، تصریح کرد: بدون شک نهادینه شدن این فرهنگ در کنار آموزش و تخصص می تواند تا حدود زیادی معضل اشتغال در کشور را حل کند.

معاون وزیر تعاون همچنین با اذعان به تمایل شدید سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه اشتغال و کار آفرینی در کشور، تصریح کرد: نبود نظام اداری تسهیل گر و کارآمد که بتواند فرآیند جذب سرمایه، سرمایه گذاران ر ا آسانتر کند، موجب شده تا زمینه رفع معضل اشتغال در کشور فراهم نشود.

طایی تصریح کرد: به خاطر مشکلاتی که در انجام کارهای اداری و بوروکراسی وجود دارد در برخی مواقع سرمایه گذاران چندان رغبتی به سرمایه گذاری در حوزه کسب و کار از خود نشان نمی دهند.

کارگروه تخصصی اشتغال استان به صورت ماهیانه با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران بانک های عامل، با هدف ارایه گزارش در خصوص فعالیت های صورت گرفته در حوزه کسب و کار و همچنین بررسی مشکلات موجود در این بخش در سالن جلسات استانداری تشکیل می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز