خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهادکشاورزی:

ممنوعیت واردات میوه ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۱۶۷

براساس برآوردها، امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن پرتقال برداشت می کنیم که حدود ۴۰۰ هزار تن آن به مصارف صنعتی و ۱.۵ میلیون تن آن به مصرف تازه خوری می رسد.

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه امسال به هیچ عنوان نیازی به واردات میوه نداریم، گفت: مرکبات از جمله پرتقال مورد نیاز کشور تامین است و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طهماسبی در جمع خبرنگاران افزود: براساس برآوردها، امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن پرتقال برداشت می کنیم که حدود ۴۰۰ هزار تن آن به مصارف صنعتی و ۱.۵ میلیون تن آن به مصرف تازه خوری می رسد.

وی اظهار داشت: سال گذشته بخشی از باغات پرتقال غرب مازندران براثر سرمازدگی آسیب دیده که این امر سبب کاهش ۲۵ درصدی محصول باغات این استان شده است.

به گفته معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی، با وجودی که بخش عمده تولید پرتقال غرب استان مازندران به مصرف آبگیری و صنعتی می رسد اما کمبودی در تامین پرتقال برای تازه خوری نداریم.

وی ادامه داد: تولید سال گذشته پرتقال کشور از وضعیت خوبی برخوردار بود هرچند بخشی از آن در شبکه انتقال به بازار هدر رفت.

وی اضافه کرد: سال گذشته به طور متوسط هر کیلوگرم پرتقال بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان از تولیدکنندگان خریداری شد که این مبلغ از قیمت حمل و نقل این محصول به تهران نیز کمتر بود و باغداران متضرر شدند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت تولید مرکبات کشور از جمله پرتقال مناسب است و اعتقاد داریم مازاد تولید پرتقال باید صادر شود.

طهماسبی گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته، امسال حدود ۳۰۰ هزار تن کیوی در کشور تولید شده که باید به دنبال صادرات مازاد بر نیاز این محصول باشیم.

وی درباره وضعیت تولید سیب درختی نیز افزود: امسال بیش از ۳ میلیون تن سیب درختی در کشور تولید شده و کمبودی در زمینه سیب مورد نیاز کشور نداریم.

وی درباره ضرر تولیدکنندگان در بخش سیب گفت: هم اکنون هر کیلوگرم سیب درجه یک با قیمت یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ تومان و سیب پادرختی کمتر از ۷۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می شود.

وی اضافه کرد: عرضه و تقاضا، تفاوت قیمت سیبی که به دست مصرف کنندگان می رسد را تعیین می کند.

به گفته وی، در شش ماهه ابتدای سال، حدود ۱۹۰ هزار تن موز به ارزش بیش از ۳۸۰ میلیون دلار وارد کشور شده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: میوه مورد نیاز شب عید نیز تامین است و نیازی به واردات نیست و تاکنون عملیات ذخیره سازی بخشی از میوه مورد نیاز شب عید توسط سازمان تعاون روستایی انجام شده است.

وی افزود: برای تنظیم بازار میوه و کاهش قیمت برای مصرف کنندگان باید شبکه توزیع میوه ساماندهی شود تا تولید کنندگان و مصرف کنندگان بیش از این متضرر نشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز