خبرگزاری کار ایران

اکبرترکان؛

باید پیمانکار محله ساز نیز داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۰۱۳

همانطور که پیمانکار انبوه ساز داریم باید پیمانکار محله ساز نیز داشته باشیم.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران گفت: همانطور که پیمانکار انبوه ساز داریم باید پیمانکار محله ساز نیز داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، اکبر ترکان روز سه شنبه طی نشست خبری در بیرجند افزود: باید محله های فرسوده را به پیمانکار سپرد تا نسبت به ساخت محله هایی با رعایت اصول مهندسی اقدام کنند.

وی افزود: با وجودی که یک درصد جمعیت کشور در استان خراسان جنوبی ساکن هستند، اما ساخت و ساز در این خطه از متوسط کشوری بسیار پایین تر است.

وی افزود: در حالی که متوسط ساخت و ساز کشور در روزهای پر رونق، سالانه ۱۲۰ میلیون مترمربع است، اما این رقم در خراسان جنوبی تنها ۵۲۰ هزار مترمربع می باشد و نسبت به سهم یک درصدی اش، کمتر است.

وی گفت: در حالی که در این استان افراد متمول و سرمایه گذاران زیادی وجود دارند، اما در عمل دارایی خود را در خارج استان سرمایه گذاری می کنند.

ترکان در خصوص بافت فرسوده نیز گفت: متولی اصل ساماندهی بافت فرسوده وزارت راه و شهرسازی می باشد و ما تنها کمک دولت و مجری هستیم.

وی در خصوص معماری خراسان جنوبی بویژه بیرجند نیز افزود: بخش اعظمی از ابنیه استان تاریخی است و نباید تخریب شود بلکه باید ضمن مرمت و بازسازی از آنها استفاده درست به عمل آید.

ترکان گفت: شیوه کنونی بافت فرسوده مناسب نیست زیرا در برخی استان ها مثل تهران مجوز تراکم داده می شود که نتیجه آن می شود که به ازای تخریب هر واحد مسکونی، یک آپارتمان چند طبقه ساخت می شود.

وی افزود: همانطور که پیمانکار انبوه ساز داریم، پیمانکار محله ساز نیز باید داشته باشیم و از آنجایی که خراسان جنوبی از حیثرعایت مقررات و صحت و دقت جزو استان های شاخص می باشد، می تواند در این زمینه پیشتاز باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز