خبرگزاری کار ایران

اکبرترکان:

عملیات اجرایی ساخت قطب سوم خودروسازی کشور بزودی آغاز می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۸۶۴

پیشنهادات مختلفی برای سرمایه گذاری در قطب سوم خودروسازی به دست ما رسیده و در حال بررسی پیشنهادات در این زمینه هستیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از آغاز عملیات اجرایی ساخت قطب سوم خودروسازی کشور و اعلام نام سرمایه گذاران خبر داد و افزود: در این زمینه با شرکت های مختلف بخش خصوصی که متقاضی سرمایه گذاری در این پروژه هستند، در حال مذاکره ایم و بزودی نام سرمایه گذاران نهایی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، اکبر ترکان در حاشیه دومین نشست تخصصی صنعت خودرو افزود: پیشنهادات مختلفی برای سرمایه گذاری در قطب سوم خودروسازی به دست ما رسیده و در حال بررسی پیشنهادات در این زمینه هستیم.

وی هدف از ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور را افزایش رقابت در صنعت خودرو با هدف ارتقا کیفیت و افزایش صادرات این محصول استراتژیک به خارج از کشور عنوان کرد.

مشاور ریس جمهوری با تاکید بر اینکه ۵۱ درصد محصولات قطب سوم باید ساخت داخل باشد و ۳۰ درصد محصولات آن نیز صادر شود، افزود: با توجه به آنکه یکی از اهداف اصلی از ایجاد قطب سوم، صادرات است، این شرکت بر تولید خودروهای با کیفیت تمرکز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر تلاش های مدیران نتیجه داده و ظرفیت تولید صنعت خودرو در حال بازیابی است، افزود: البته صنعت خودرو درگیر مشکلاتی است که باید این موانع برطرف شوند.

ترکان با بیان اینکه طی ۳۰ سال اخیر در صنایع سیمان، فولاد، پتروشیمی، برق و خودرو رتبه مناسبی در جهان به دست آورده ایم، افزود: صنعت خودرو هم اکنون اولین صنعت کشور است و ظرفیت اشتغالزایی این صنعت قابل اغماض نیست.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه کشور در توسعه صنعتی مسیر موفقی را طی نکرده است، افزود: پس از انقلاب دستاوردهایی داشتیم اما نتایج نهایی آن این است که هم اکنون اینجا هستیم و باید دید چه عواملی باعثبروز این وضعیت شده و چرا در توسعه صنعتی موفق نبوده ایم.

همچنین براساس گزارش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، ترکان افزود: مسوول سازمان مدیریت صنعتی قول داده است که در این زمینه تحقیق کند که چه ویژگی باعثشده که توسعه صنعتی تاکنون در ایران موفق نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز