خبرگزاری کار ایران

جابجایی جاده داخل پارک ملی گلستان در دستور کار محیط زیست کشور

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۹۵

در راستای حفاظت هوشمند از پارک ملی گلستان و منطقه حفاظتی ساریگل اسفراین در خراسان شمالی این دو منطقه حفاظتی به دوربین های هوشمند کنترل از راه دور مجهز می شوند.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح جابجایی جاده اصلی بجنورد - آزاد شهر از داخل پارک ملی گلستان بار دیگر در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در فرودگاه بین المللی بجنورد در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگاران اظهارکرد: این طرح در دولت هشتم نیز مطرح و مطالعات آن انجام شده بود که در دولت قبلی از دستور خارج شد.

وی اضافه کرد: در دولت یازدهم سازمان حفاظت از محیط زیست با نیت حفاظت از پارک ملی گلستان طرح مطالعاتی جابجایی جاده اصلی جاده بجنورد - آزاد شهر را از داخل این منطقه حفاظت شده در دستور کار قرار داد.

معاون رییس جمهوری اظهارکرد: طرح مطالعات جابجایی این محور از پارک ملی گلستان که حدود ۳۰ کیلومترمسافت دارد، انجام شد.

ابتکار افزود: وزارت راه و شهرسازی نیز با این طرح سازمان حفاظت محیط زیست موافقت کرده و برای پیشرفت کار نیازمند تعامل بیشتر با این وزارتخانه ایم.

وی گفت: جاده داخل پارک ملی گلستان برای تردد گردشگران با محدودیت سرعتی حدود ۳۰ کیلومتر استفاده می شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بار دیگر تسریع در اجرای این پروژه ملی را منوط به تعامل این سازمان با وزارت راه و شهرسازی و همکاری بیشتر وزارت راه و شهرسازی دانست.

تجهیز پارک ملی گلستان و ساریگل خراسان شمالی به دوربین کنترل از راه دور

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در راستای حفاظت هوشمند از پارک ملی گلستان و منطقه حفاظتی ساریگل اسفراین در خراسان شمالی این دو منطقه حفاظتی به دوربین های هوشمند کنترل از راه دور مجهز می شوند.

ابتکار افزود: این دوربین ها که تحت عنوان ' هلی کم ' معروفند، قابلیت عکسبرداری در شب و انتقال آن به مرکز را نیز دارند.

به نظر می رسد با حذف جاده بجنورد - آزاد شهر از داخل پارک ملی گلستان، ارتباط استان های شمالی به شرق کشور به خصوص خراسان رضوی از مسیر شهرآباد در مانه و سملقان به کلاله جایگزین می شود.

جاده شهرآباد در شهرستان مانه و سملقان در سال های اخیر مرمت شده و با مسدود شدن راه بجنورد - آزاد شهر از پارک ملی گلستان در پی سیل سال ۹۰، جاده شهرآباد - کلاله جایگزین شده است.

با اجرای طرح جایگزینی این جاده از شهرآباد به آزاد شهر مسافت خراسان شمالی به گلستان نیز حدود ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر کوتاهتر می شود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست صبح امروز به استان خراسان شمالی سفر کرده است.

معصومه ابتکار در سفر یکروزه به استان خراسان شمالی ضمن دیدار با استاندار، نشستی با تشکل های مردم نهاد زیست محیطی و مدیران استان در قالب شورای اداری خواهند داشت.

معاون رییس جمهوری نشست خبری با خبرنگاران استان خراسان شمالی را به عنوان آخرین برنامه سفر یکروزه خود اعلام کرده که در این نشست گزارشی از نتایج سفرش ارایه می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز