خبرگزاری کار ایران

اعزام هیأت تجاری اتاق بازرگانی ایران به مسقط

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۳۷۵

هیأتی ۳۰ نفره از تجار و بازرگانان ایرانی به سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران شنبه ۱۷ آبان ماه وارد مسقط پایتخت عمان شد.

هیأتی ۳۰ نفره از تجار و بازرگانان ایرانی به سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران شنبه ۱۷ آبان ماه وارد مسقط پایتخت عمان شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق ایران، این که با هدف توسعه روابط بین المللی با عمان عازم این کشور شده بودند، قرار است در جلساتی بین هیأت و مقامات تجاری عمان شرکت نمایند. گفتنی است ملاقات با وزیر بازرگانی، رییس اتاق و مسوولان منطقه ازاد عمان و نشست های رودر رو با بازرگانان این کشور از مهم ترین برنامه های سفرهیات ایرانی است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران و رئیس این هیأت، در دیدار با وزیر بازرگانی و معادن عمان گفت: ایران و بخش خصوصی این کشور امادگی دارد که در اجرایی کردن برنامه های توسعه ای عمان قدم های جدی و عملیاتی بردارد.

«غلامحسین شافعی» رییس اتاق ایران، در دیدار با وزیر بازرگانی و معادن عمان با اظهار خرسندی از فعالیت های مقامات تجاری عمان در اجرایی کردن اهداف برنامه های ششم و هفتم توسعه ای این کشور تصریح کرد: بخش خصوصی ایران با حمایت های دو دولت عمان و ایران می تواند در اجرایی شدن برنامه های توسعه ای نقش پررنگی ایفا کند.

وی ادامه داد: روابط ایران و عمان از قدمت طولانی برخوردار است هرچند در طول چند سال اخیر رشد مناسبی نداشته و از انچه که باید باشد فاصله گرفته است. در مسیر مناسبات اقتصادی، عمان از بین کشورهای منطقه جایگاه مناسبتری دارد و در واقع محور صادرات و واردات منطقه به خصوص در زمینه حمل و نقل به شمار می اید.

رئیس اتاق اتاق ایران درباره نوع روابطی که بین مردم دو کشور وجود دارد توضیح داد: روابط عاطفی بین مردم ایران و عمان در سطح مناسبی قرار دارد که همین موضوع می تواند به توسعه مناسبات تجاری دو کشور کمک کند. البته تا به امروز روابط اقتصادی و سیاسی بین ایران و عمان نتوانسته هماهنگ با هم رشد کند که باید این مورد بازنگری شود.

شافعی یادآور شد: به دنبال حضور دولت یازدهم در ایران روابط دو کشور و به طور کلی مناسبات تجاری ایران با کشور های منطقه وارد مرحله جدیدی شده است، چراکه دولت ایران علاقه دارد مبادلات تجاری خود را با کشورهای منطقه و به خصوص کشورهای مسلمان توسعه دهد. در همین راستا ارتقای سطح مناسبات تجاری با عمان یکی از اولویت های اصلی دولت و بخش خصوصی ایران محسوب می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: عمان می تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین ایران با سایر کشورها به ویژه کشورهای آفریقایی نقش آفرینی کند. نگاه ایران به عمان در قالب دروازه ای است که می تواند محصولات ایران را به سوی بازار منطقه سوق دهد.

رئیس اتاق ایران در مقابل به گستره بازار این کشور اشاره کرد. وی افزود ایران را نباید به بازاری داخلی مرزهای این کشور محدود کرد بلکه باید توجه داشته باشیم که برای دسترسی به منطقه اسیای مرکزی و افغانستان نیز می توان از ایران وارد شد.

رئیس پارلمان بخش خوصی همچنین تأکید کرد: در آینده ای نزدیک بندر چابهار به دلیل موقعیت مطلوبی که دارد می تواند به عنوان بارانداز تامین کننده کالاهای موردنیاز کل منطقه شناخته شود.

رئیس اتاق ایران، جدیت و علاقه مندی سفیر ایران در عمان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: خوشبختانه توانسته ایم در مدت حضور ایشان در عمان گام های خوبی در مسیر رشد و تقویت مبادلات اقتصادی دو کشور برداریم و فصل جدیدی را در این حوزه اغاز کنیم.

شافعی همچنین توسعه صنعت گردگشری بین دو کشور را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: گردشگری در کنار فعالیت های اقتصادی می تواند به بهتر شدن روابط منجر شود البته در این رابطه می توان گردشگری سلامت را نیز به طور جدی دنبال کرد. خوشبختانه ایران از این نظر از وضعیت خوبی برخوردار است و جز ۱۰ کشور اول در منطقه شناخته می شود.

شافعی تشریح کرد: به اعتقاد من امروز و پس از دیدار رودر روی تجار دو کشور فرصت خوبی به وجود می آید تا بخش های خصوصی ایران و عمان بتوانند به بهتر شدن روابط کمک کنند.

وی با اظهار امیدواری از اینکه ملت و دولت عمان در ادامه مسیر خود در اجرایی سازی اهداف و برنامه ای توسعه ای این کشور موفق باشند اعلام کرد: دولت ایران و عمان باید قبل از حرکت بخش خصوصی زمینه های تسهیل تجارت را مهیا سازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز