خبرگزاری کار ایران

سهم ایتالیا از بازار بزرگ ایران باید بیشتر شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۹۸

با توجه به گستردگی بازار ایران باید بکوشیم تا سهم ایتالیا از بازار وسیع و گسترده ایران بیشتر از سهم کنونی شود.

سرپرست هیات اقتصادی ایتالیا گفت: با توجه به گستردگی بازار ایران باید بکوشیم تا سهم ایتالیا از بازار وسیع و گسترده ایران بیشتر از سهم کنونی شود.

به گزارش ایلنا «روبرتو چکون» روز شنبه در نشست بررسی توانمندی ها و ظرفیت های استان فارس در شیراز افزود: با توجه به روابط خوبی که بین دو کشور وجود دارد، تحقق این مهم یعنی افزایش سهم ایتالیا از بازار وسیع ایران دور از دسترس نیست و سطح همکاری ها را می توانیم به نقطه ای برسانیم که این امر محقق شود.

وی ادامه داد: امروز ۸۰ درصد سرمایه های ایتالیا در استان های ونیز، میلان و پادووا است و این سه استان شمالی صنعتی ترین استان های ایتالیا محسوب می شوند.

وی افزود: با توجه به این که در بخش بازرگانی کشور ایران، استان فارس اولین شریک اقتصادی کشور ایتالیا بوده، ما این آمادگی را داریم که وقت و انرژی قابل توجهی را صرف معرفی فارس و قابلیت ها و ظرفیت های این استان در سه استان ونیز، میلان و پادووا کنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز در این نشست گفت: توانمندی ها و ظرفیت های این استان فرصت مناسب و ارزشمندی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در فارس فراهم کرده است.

«فریدون فرقانی» افزود: نزدیکی استان فارس به کشورهای حوزه خلیج فارس وضعیت مطلوبی را برای برقراری ارتباط این استان با سراسر دنیا ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: استان فارس از لحاظ نفت و گاز نیز دارای ظرفیت های قابل توجهی است و جنوبی ترین منطقه گازی(پارس جنوبی) با این استان تنها ۲۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، در استان فارس سالانه ۱۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که این توانمندی فرصت مناسبی را برای راه اندازی صنایع تبدیلی در این استان فراهم می کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: در بحثگردشگری نیز با توجه به وجود بزرگترین جاذبه های تاریخی و گردشگری در این استان مانند تخت جمشید، پاسارگاد، آرامگاه های حافظ و سعدی، زمینه های سرمایه گذاری های متعددی در این حوزه ایجاد شده است.

فرقانی افزود: با توجه به این که پیش بینی می شود که جمعیت توریست و گردشگری که وارد این استان می شود سالانه یک میلیون نفر برسد، بنابراین نیازمند سرمایه گذاری در زمینه ساخت هتل و مکان های اقامتی و سایر امکانات مورد نیاز گردشگران هستیم.

وی با اشاره به همکاری چهار هزار واحد صنعتی فعال فارس با کشور ایتالیا، بیان داشت: شرکت های ایتالیایی نیز می توانند از موقعیت مناسبی که در استان فارس در حال شکل گیری است برای سرمایه گذاری استفاده مطلوب داشته باشند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، میزان واردات ایران در هفت ماه نخست امسال را افزون بر ۳۰ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: سهم کشور ایتالیا از این رقم تنها ۵۰۰ میلیون دلار است که این سهم می تواند به مراتب بیشتر باشد.

فرقانی افزود: فعالان اقتصادی استان فارس این آمادگی را دارند که فصلی جدید از همکاری ها را با شرکت های ایتالیایی آغاز کنند.

معاون اقتصادی شهرداری شیراز هم گفت: این نهاد از سرمایه گذاری های خارجی در حوزه ها و بخش های مختلف استقبال می کند.

«رضا خیراندیش» بیان داشت: یکی از مباحثمهم در کلانشهر شیراز بحثحمل و نقل عمومی است و سرمایه گذاران کشور ایتالیا می توانند در زمینه گسترش مترو، مونوریل و سایر روش های حمل و نقل عمومی اقدام به سرمایه گذاری کنند.

وی، با اشاره به تولید یک و نیم مگاوات برق از سایت انرژی گازی شهرداری شیراز ادامه داد: در شهر شیراز روزانه حدود یکهزار تن زباله شهری تولید و تنها از ۲۰ درصد این زباله ها برای تولید برق استفاده می شود و امکان افزایش این میزان انرژی وجود دارد.

وی افزود: ایجاد و راه اندازی صنایع تبدیلی و تامین ماشین آلات مورد نیاز شهری از دیگر خواسته های شهرداری شیراز است که سرمایه گذاران می توانند در این زمینه با ما همکاری کنند.

خیراندیش گفت: در مجموع در زمینه های صنعتی، تفریحی، گردشگری و ورزشی، می توانیم همکاری های خوبی با کشور ایتالیا داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز