خبرگزاری کار ایران

۹۷ درصد مدیریت بخش کشاورزی در اختیار بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۳۵

تنها سه درصد مدیریت حوزه کشاورزی در اختیار دولت است درحالی که در وزارتخانه های دیگر سهم دولت بیش از این است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۹۷ درصد مدیریت حوزه کشاورزی در کشور در اختیار بخش خصوصی است در حالی که سهم مدیریت دولتی وزارتخانه های دیگر بیش از جهاد کشاورزی است.

به گزارش ایلنا، محمدعلی جوادی روز شنبه در نشست با استاندار بوشهر افزود: تنها سه درصد مدیریت حوزه کشاورزی در اختیار دولت است درحالی که در وزارتخانه های دیگر سهم دولت بیش از این است.

وی اظهار کرد: اجرای طرح های مختلف آبیاری نوین در استان بوشهر می تواند پایلوت کشور باشد.

جوادی با بیان اینکه اعتبارات بخش کشاورزی در سال آینده افزایش می یابد اضافه کرد: هر چند اعتبارات و تسهیلات بخش کشاورزی امسال وضعیت مطلوبی داشت ولی پیشنهادهای اعتباری برای سال آینده ۱۰ برابر اعتبارات کنونی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد: برای اصلاح الگوی مصرف آب و کشت، تسهیلات اعتباری نامحدود است و برای هرگونه طرح های آبیاری نوین و استفاده از روش های جدید کشت تسهیلات لازم پرداخت می شود.

وی از افزایش تامین اعتبارات برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خبرداد و گفت: تلاش می شود در اعتبارات سال آینده بودجه لازم برای بکارگیری نیروهای مورد نیاز در حوزه کشاورزی و رفاه کارکنان مصوب شود.

جوادی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده سرمایه گذاری در بخش های مختلف جهاد کشاورزی از جمله شیلات و کشاورزی توسعه می یابد.

استاندار بوشهر گفت: برای استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی لازم است تعرفه مصرف آب در این حوزه طراحی شود تا کشاورزان در مصرف آن فرهنگ صرفه جویی را موردنظر قرار دهند.

مصطفی سالاری با بیان اینکه استان بوشهر دارای زیرساخت های مهمی در حوزه کشاورزی است اظهار کرد: طرح های توسعه ای در حوزه آبیاری در استان بوشهر زمینه را برای طراحی شیوه های آبیاری نوین را فراهم کرده است.

وی گفت: سد چم شیر اکنون روند پیشرفت خوبی دارد که با بهره برداری از آن تا دو سال آینده تحولی مهم در شهرستانهای دیلم و گناوه در حوزه کشاورزی ایجاد می شود.

وی بر اجرای کانالهای انتقال آب از سد چم شیر به اراضی کشاورزی شهرهای شمالی استان بوشهر تاکید کرد و گفت: این سد فرصتی مهم را برای کشاورزی در استان بوشهر فراهم می کند و همه اراضی کشاورزی دیم مناطق دیلم و گناوه را به آبی تبدیل می کند.

سالاری اضافه کرد: ساخت کانالهای درجه ۲ و ۳ سد رییسعلی دلواری باید سرعت یابد زیرا با اجرای این کانالها سیستم های نوین آبیاری در استان اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان می توانند به عنوان بهترین توزیع کننده آب باشند تاکید کرد: با راه اندازی تشکل های آبیاری در استان بوشهر اختیار کشاورزان در توزیع آب افزایش می یابد و راهکار مناسبی برای مصرف بهینه آب در این حوزه است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: سدهای دشت پلنگ، باغان، دالکی و باهوش در استان بوشهر دردست اجراست که سرعت بخشی در ساخت و بهره برداری از آنها تحولی مهم در این حوزه فراهم می کند.

سالاری با تاکید بر توجه به تعرفه مصرف آب کشاورزی افزود: برای کنترل میزان مصرف آب در حوزه کشاورزی لازم است تعرفه های آن مشخص شود تا کشاورزان به میزان تعیین شده آب مصرف کنند.

وی افزود: تعرفه مصرف آب و برق کشاورزی باید با تعرفه مصرف خانگی کشاورزان تغییر یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز