خبرگزاری کار ایران

ابلاغ دستورالعمل جدید عضویت در سازمان نظام دامپزشکی:

دامپزشکان ملزم به دریافت شماره نظام دامپزشکی شدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۲۱۰

تمامی فارغ التحصیلان مقاطع مختلف رشته دامپزشکی از دانشکده‌های مختلف در سراسر کشور در صورتی که ظرف مدت ۳ ماه پس از فراغت از تحصیل به منظور درخواست عضویت به سازمان نظام دامپزشکی مراجعه نمایند مشمول پنجاه درصد تخفیف حق عضویت در سال اول خواهند شد.

دستورالعمل جدید عضویت و میزان حق عضویت در سازمان نظام دامپزشکی پس از بازبینی و اصلاح در شورای مرکزی این سازمان برای اجرا به نظام دامپزشکی استان‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میزان حق عضویت سالانه در این دستورالعمل برای دکترای تخصصی۱.۲۰۰. ۰۰۰ریال، دکترای عمومی ۹۰۰.۰۰۰ ریال و برای سایر رده‌های دامپزشکی ۵۰۰.۰۰۰ریال در نظر گرفته شده است که به صورت دو ساله دریافت می‌گردد.

بر اساس این گزارش تمامی فارغ التحصیلان مقاطع مختلف رشته دامپزشکی از دانشکده‌های مختلف در سراسر کشور در صورتی که ظرف مدت ۳ ماه پس از فراغت از تحصیل به منظور درخواست عضویت به سازمان نظام دامپزشکی مراجعه نمایند مشمول پنجاه درصد تخفیف حق عضویت در سال اول خواهند شد.

شایان ذکر است بر اساس قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب هجدهم آبان ماه سال یکهزار و سیصدوهفتاد وشش مجلس شورای اسلامی، تمامی دامپزشکان و سایر رده‌های دامپزشکی برای اشتغال به هر یک از حرفه‌های دامپزشکی و یا اخذ پروانه و مجوز فعالیت حرفه‌ای مکلف به عضویت در این سازمان و دریافت شماره نظام دامپزشکی می‌باشند.

دستورالعمل چگونگی عضویت و میزان حق عضویت در سازمان نظام دامپزشکی به شرح ذیل می‌باشد:

ماده ۱: هدف

به منظور ایجاد وحدت رویه در نحوه عضویت و عضوپذیری و افزایش متعارف حق عضویت‌ها و شفاف شدن ضوابط عضویت در سازمان نظام دامپزشکی ج. ا. ا، تمامی دامپزشکان و سایررده‌های دامپزشکی، به استناد مواد ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی ج. ا. ا. جهت اشتغال به هر یک از حرفه‌های دامپزشکی مکلف به عضویت در سازمان نظام دامپزشکی ج. ا. ا که از این به بعد «سازمان نظام» نامیده می‌شود، بوده و اشتغال به کار ایشان مستلزم دریافت شماره نظام دامپزشکی است.

ماده ۲: تعاریف

عضو: به شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی گفته می‌شود که واجد شرایط عضویت وفق قانون تأسیس نظام دامپزشکی و مقررات مندرج در این دستورالعمل بوده و مطابق مفاد این دستورالعمل به عضویت سازمان درآمده و شماره نظام دریافت می‌نماید. که این اشخاص عبارتند از:

۱ - دکتری تخصصی دامپزشکی: به کلیه دانش آموختگان دوره‌های تخصصی PHD و یا دستیاریDVSC که مدارک آن‌ها مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، باشند، گفته می‌شود.

۲ - دکتری عمومی دامپزشکی: به کلیه دانش آموختگان مقطع دکتری حرفه‌ای دامپزشکی که مدارک آن‌ها مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، باشند، گفته می‌شود.

۳ - سایر رده‌های دامپزشکی شامل:

الف) کلیه دانش آموختگان؛ کارشناسی‌ارشد، کار‌شناسی و کاردانی، رشته‌های مرتبط با حرفه دامپزشکی، که مدارک تحصیلی آنان صادره از مراکز آموزش عالی دولتی یا غیر دولتی، مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

ب) کلیه دارندگان مدارک؛ کمک‌کار‌شناس، تکنسین، کمک‌تکنسین، که دوره‌های آموزشی مهارتی مربوطه را طی نموده و دارای مدارک از مراکز آموزش عالی مورد تایید وزارت فوق باشند و مدارک دوره‌های آموزشی مهارتی آن‌ها مورد تأیید سازمان نظام باشد.

تبصره ۱: مدارک دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی که واحد دانشگاهی مربوطه و رشته و مقطع تحصیلی آن‌ها، مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و یا وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی باشد، باید به تأیید سازمان مرکزی دانشگاه مزبور رسیده باشد.

تبصره۲: احراز ارتباط رشته‌های موضوع این دستورالعمل با حرفه‌های دامپزشکی با کمیته تدوین آیین‌نامه‌ها و مقررات می‌باشد.

تبصره۳: مدارک تمامی دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خارج از کشور باید به تأیید اداره فارغ‌التحصیلان وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد.

ماده ۳: سازمان نظام دارای اعضای حقیقی بشرح ماده۲ این دستورالعمل است که وفق مقررات به عضویت سازمان نظام پذیرفته می‌شوند.

تبصره: افرادی که دانش‌آموخته چند رشته دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی باشند در صورت مرتبط بودن رشته / مقطع با دامپزشکی می‌توانند مطابق این دستورالعمل به عضویت سازمان پذیرفته شوند.

ماده ۴: حق عضویت

میزان حق عضویت سالانه از تاریخ تصویب این دستورالعمل به شرح ذیل می‌باشد:

۱ - دکتری تخصصی: ۱.۲۰۰. ۰۰۰ ریال

۲ - دکتری عمومی: ۹۰۰.۰۰۰ ریال

۳ - سایر رده‌ها: ۵۰۰.۰۰۰ ریال

تبصره ۱: افزایش مبلغ حق عضویت براساس پیشنهاد رئیس سازمان و تصویب شورای مرکزی هر ۲ سال یکبار اجرا خواهد شد

تبصره ۲: حق عضویت به صورت دو ساله دریافت می‌گردد.

تبصره ۳: برای صدور و تعویض و المثنی کارت عضویت مبلغ ۱۰۰.۰۰۰ ریال علاوه بر حق عضویت دریافت می‌گردد.

تبصره ۴: میزان حق عضویت در صورت افزایش مقطع تحصیلی پس از تسویه حساب حق عضویت مقطع قبلی براساس مدرک جدید از زمان فارغ التحصیلی محاسبه می‌شود.

تبصره۵: تمامی فارغ التحصیلان مقاطع مختلف رشته دامپزشکی از دانشکده‌های مختلف در صورتی که ظرف مدت ۳ ماه پس از فراغت از تحصیل به منظور درخواست عضویت در سازمان نظام دامپزشکی مراجعه نمایند مشمول پنجاه درصد تخفیف حق عضویت در سال اول خواهند شد.

ماده۵: مدارک مورد نیاز جهت عضویت:

۱ - تکمیل فرم عضویت

۲ - ارائه اصل مدرک تحصیلی با فتوکپی مصدق آن

۳ - ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی با فتوکپی مصدق آن

۴ - عکس ۴*۳ رنگی دو قطعه

۵ - اصل فیش بانکی(پرداخت حق عضویت)

تبصره۱: در صورتی که متقاضی عضویت به دلایل موجه قانونی به اصل مدرک تحصیلی خود دسترسی نداشته باشد گواهی فراغت از تحصیل معتبر از مراجع ذی‌صلاح آموزشی با تأیید سازمان نظام قابل قبول می‌باشد.

ماده۶: کلیه مدارک جهت عضویت باید از طریق شوراهای استانی دریافت و در سایت عضویت نظام ثبت گردد و پس از تشکیل پرونده ثبت نام اولیه اعضاء و بررسی مدارک در صورت تأیید، کارت عضویت صادر خواهد شد.

ماده ۷: در صورتی که هر یک از اعضای سازمان نظام ظرف مهلت مقرر نسبت به تمدید کارت عضویت خود اقدام ننماید تمدید آن پس از انقضای مدت اعتبار منوط به پرداخت جریمه دیر کرد طبق نرخ اعلامی با تصویب شورای مرکزی خواهد بود.

ماده۸: ارائه هرگونه خدمات به شاغلین حرفه دامپزشکی منوط به عضویت و پرداخت حق عضویت سالیانه مربوطه خواهد بود.

ماده ۹: این دستورالعمل از تاریخ تصویب شورای مرکزی لازم الاجراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز