خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن مرغداران کشور در گفتگو با ایلنا:

هزینه باربری برای هر کیلو ذرت ۷۰ دلار است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۹۶۶

ذرت در کشوری مثل برزیل کیلویی ۱۵۰ دلار است؛ اما در ایران کیلویی۲۳۰ دلار به فروش می‌رسد که یکی از دلایل این اختلاف قیمت را می‌توان هزینه بالای حمل و نقل این محصول به ایران و پس از آن از بنادر به مراکز فروش ذکر کرد.

محمد یوسفی در رابطه با بحث‌های پیرامون کیفیت مرغ ایرانی گفت: کیفیت مرغ ایرانی در مقایسه با مرغ‌های وارداتی از وضعیت مناسب تری برخوردار است.

عضو انجمن مرغداران کشوردر گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: تولیدکنندگان مرغ با مشکلات بسیاری روبرو هستند که قیمت ذرت و سویا یکی از این مشکلات است.

یوسفی در رابطه با این اختلاف قیمت گفت: ذرت در کشوری مثل برزیل کیلویی ۱۵۰ دلار است؛ اما در ایران کیلویی۲۳۰ دلار به فروش می‌رسد که یکی از دلایل این اختلاف قیمت را می‌توان هزینه بالای حمل و نقل این محصول به ایران و پس از آن از بنادر به مراکز فروش ذکر کرد.

وی افزود: هزینه حمل و نقل هر کیلو ذرت ۷۰ دلار است که رقم مناسبی برای واردکنندگان نیست.

عضو انجمن مرغداران کشور در ادامه اظهار کرد: واردات ذرت از کشورهای برزیل، روسیه و اوکراین صورت می‌گیرد که هزینه حملو نقل، قیمت تمام شده را برای مرغداران بالا می‌برد.

وی با اشاره به تفاوت قیمت کمی که بین ذرت ایرانی و خارجی وجود دارد، گفت: ذرت تولیدداخلی نیز برای مرغداران گران است و با توجه به اینکه ذرت و سویا ۶۰ درصد از قیمت تمام شده مرغ را تشکیل می‌دهند، به نوبه خود موجب افزایش قیمت می‌شوند.

یوسفی افزود: وضعیت تامین‌دان مناسب نیست و از طرفی قیمت مرغ عرضه شده متناسب با هزینه‌ای که تولید کننده در امر تولید می‌کند نیست، تولیدکنندگان مرغ ناراضی‌اند و با ادامه این روند بیشتر این تولیدکنندگان ورشکست خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز