خبرگزاری کار ایران

۱۶۷ هزار تن خرما در استان بوشهر تولید شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۰۸۷

امسال ۱۶۷هزار تن خرما از ۳۳ هزار و ۹۰۰ هکتار از نخیلات بارور این استان تولید و برداشت شد.

سرپرست بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال ۱۶۷هزار تن خرما از ۳۳ هزار و ۹۰۰ هکتار از نخیلات بارور این استان تولید و برداشت شد.

به گزارش ایلنا، خسرو عمرانی در جمع خبرنگاران افزود: عمده خرمای تولیدی در استان بوشهر از نوع کبکاب، زاهدی، خاصویی، شهابی، شکر، خنیزی و دیگر ارقام بوده و عمده تولید محصول استان مربوط به شهرستانهای دشتستان، تنگستان، دشتی و جم است.

وی گفت: بازار مصرف خرمای استان بوشهر سایر استانهای کشور، کشورهای آسیای میانه، روسیه، اوکراین، کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی است.

عمرانی با بیان اینکه استان بوشهر رتبه دوم تولید خرما و رتبه سوم سطح زیر کشت نخیلات را در کشور را دارد افزود: در نیمه نخست امسال دو هزار و ۲۰ تن صادرات خرما به ارزش دو میلیون و ۲۶۶ هزار و ۵۰۰ دلار انجام شده است.

عمرانی در بخش دیگری از سخنان خود در باره کشت محصول گوجه فرنگی گفت: کشت محصول گوجه فرنگی در ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر آغاز شده است.

وی افزود: در این ارتباط امسال ۴۵۰ میلیون نشای گوجه فرنگی و سایر سبزیجات در گلخانه های استان بوشهر تولید شده است.

عمرانی گفت: پیش بینی می شود ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی از این مزارع در استان بوشهر تولید شود.

سرپرست بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: شهرستانهای دیر، دشتی، کنگان، دشتستان و جم مهمترین شهرستانهای تولید کننده از نظر سطح زیر کشت و حجم تولید هستند که به لحاظ شرایط آب و هوایی شهرستان جم اولین شهرستانی است که محصول گوجه فرنگی آن آماده عرضه به بازار می شود.

وی افزود: برداشت این محصول در استان بوشهر از اوایل آذر آغاز و تا اواخر اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز