خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان ملی استاندارد:

سرعت فرسایش خاک زراعی در ایران ۲۰ برابر استاندارد است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۵۱۸

قطعا در آینده ای نه چندان دور سازمان هایی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند که علاوه بر اجرای وظایف خود به مسائل محیط زیستی نیز توجه کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: سرعت فرسایش خاک زراعی در ایران ۲۰ برابر حد استاندارد است که باید از سوی مسوولان مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، نیره پیروزبخت در همایش استاندارد و محیط زیست اظهارکرد: دو مبحثاستاندارد و محیط زیست فراتر از ملیت ها و کشورها رفته و دیگر به یک منطقه یا چند نوع کالا محدود نیست.

وی اظهارکرد: عملکرد نادرست بشر، نظام طبیعت را دستخوش تحولات زیادی کرده که موجب به خطر افتادن حیات گونه های زیستی و جانوری شده است که اگر به همین روال پیش رود آینده خوبی برای محیط زیست و بشر دیده نخواهد شد.

پیروزبخت ادامه داد: آلودگی هوا یکی از مهم ترین مسائلی است که امروزه بشر با آن روبه رو است و بررسی ها نشان می دهد دولت ها فرایند توسعه اقتصادی خود را به گونه ای برنامه ریزی می کنند که صدمات شدیدی به محیط زیست وارد می شود.

وی تاکید کرد: قطعا در آینده ای نه چندان دور سازمان هایی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند که علاوه بر اجرای وظایف خود به مسائل محیط زیستی نیز توجه کنند.

وی گفت: سرعت فرسایش خاک نیز یکی دیگر از چالش های زیست محیطی است که نتیجه عملکرد نادرست بشر و طبیعت است.

پیروزبخت با اشاره به این که حفاظت از محیط زیست دارای سه مولفه است گفت: مقررات زیست محیطی، اصول اخلاق زیست محیطی در هر کشور و آموزش سه مولفه حاکم بر حفاظت از محیط زیست است که در مدت یک سال اخیر اقدامات خوبی در این سه حوزه صورت گرفته است.

وی به نقش استاندارد در حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: امروزه استاندارد تعریف و معانی قدیمی خود را از دست داده و فراتر از اصول اجتماعی قرار گرفته است و فقط در مورد کالاها صدق نمی کند بلکه در سال های اخیر شاهد تدوین استاندارد در زمینه حقوق بشر نیز بوده ایم.

رییس موسسه ملی استاندارد گفت: سازمان بین المللی استاندارد(ایزو) در سال ۱۹۹۱ گروه مشورتی متشکل از نمایندگان ۲۰ کشور جهان، ۱۱ سازمان بین المللی و ۱۰۰ متخصص مدیریت زیست محیطی را با هدف ایجاد رویکرد زیست محیطی، پیشگیری از آلودگی و بهبود شرایط محیط زیست ایجاد کرد.

وی گفت: تا کنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ استاندارد در سازمان ایزو تدوین شده است که ۵۰۰ استاندارد آن در مورد محیط زیست است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز