خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

رییس محور بودن به زیان اتاق است / قانون اتاق باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۲۹۲

امروز اتاق بازرگانی در عمل صاحب قدرت نیست چرا که تمامی اقدامات در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود و این خود به معنی این است که دستگاه دولتی برای ما تصمیم گیری می‌کند. حال اگر می‌خواهیم این را اصلاح کنیم باید به سمت اصلاح قانون حرکت کنیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: ۸۵درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت است و این مهم سبب شده است تا سهم ۱۵ درصدی بخش خصوصی تحت تاثیر آن قرار گیرد.

محمد لاهوتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت کنونی اتاق بازرگانی و بخصوص نقش اتاق بازرگانی در کشور گفت: ما در کشور استراتژی لازم را در بخش اقتصاد کلان در اختیار نداریم، به طوری که برنامه تعریف و تصویب می‌کنیم بی‌آنکه بسترسازی لازم در آن زمینه را انجام دهیم. در اتاق بازرگانی هم هیچگاه نشده است تا در این خصوص مسئله به طور جدی بحثانجام شود. من معتقد هستم در صورتی که بخش خصوصی به خوبی این مهم را بررسی کند ما می‌توانیم دیگر مسائل را نیز به طور خاص مورد بحثو بررسی قرار دهیم و دولتی‌ها نیز ناچار می‌شوند تا حدودی اقدامات خود را اصلاح کنند.

وی سپس به رییس محور بودن در اتاق بازرگانی اشاره کرد و اظهارداشت: اینکه تمام مسئولیت‌ها بر روی دوش رییس اتاق باشد اصلا مطلوب نیست. امروزه در تمامی کشور‌ها تصمیمات به طور گروهی انجام می‌شود. امروزه کمیسیون‌ها می‌توانند در تصمیمات نقش قابل توجهی داشته باشند چرا که این گروه‌ها به طور تخصصی مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهند. بنابراین معتقد هستم که از فرد محور بودن باید فاصله بگیریم و به سمت کارتیمی حرکت کنیم.

این عضو اتاق بازرگانی در خصوص اینکه برخی اقتصاد ایران را با کشور‌های توسعه یافته مقایسه می‌کنند، گفت: به هیچ عنوان نمی‌توانیم ایران را با کشور‌هایی همانند چین، آلمان، آمریکا و… مقایسه کنیم چرا که ساختار اقتصادی انان با ایران بسیار متفاوت است و اگر بخواهیم مثالی بیاورم باید بگویم که تفاون اقتصاد ما با آنان از زمین تا آسمان است. بنابراین ما باید خودمان را کشور‌های دیگری که تا حدودی به ما شبیه هستند مقایسه کنیم.

وی ادامه داد: امروز اتاق بازرگانی در عمل صاحب قدرت نیست چرا که تمامی اقدامات در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود و این خود به معنی این است که دستگاه دولتی برای ما تصمیم گیری می‌کند. حال اگر می‌خواهیم این را اصلاح کنیم باید به سمت اصلاح قانون حرکت کنیم.

بنا به گفته وی اصلاح قانون امری است که باید انجام شود و من معتقدم در دوره آینده اعضا باید در این خصوص تلاش کنند تا قانونی که به نفع اتاق نیست اصلاح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز