خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاروزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

ما نمی‌توانیم به امید واردات محصولات غذایی باشیم / هشدار آب و غذا را جدی بگیریم

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۸۶۱

جنجال درست کردن بر سر تخلفات غذایی درست نیست، باید این مسائل را حل کرد و نباید اجازه دهیم این مسائل خیلی رسانه‌ای شود بلکه باید دستگاه‌های اجرایی با دستگاه متولی برخورد کنند نه اینکه صنعت برخورد داشته باشد

رئیس کمیسیون کشاروزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ‌بحران آب توسط مجلس و دولت قبلا بیان شده بود اما به آن توجهی نشد و اگر در‌‌ همان زمان به آن پرداخته می‌شد امروز در چنین وضعیت بحرانی در مورد آب قرار نمی‌گرفتیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس رجایی در همایش روز جهانی غذا که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: هزاره سوم، هزاره آب و غذا است و همه کشور‌ها به لحاظ شرایط زیست محیطی حاکم بر دنیا و حل مسائل جمعیتی به دنبال حل مسئله آب و غذا هستند.
رئیس کمیسیون کشاروزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: امروز هم این هشدار را می‌دهیم که غذا و آب موضوعی بسیار اساسی است و باید برای آن کار کرد زیرا ما نمی‌توانیم به امید واردات محصولات غذایی باشیم به خصوص کشور ما که همواره دارای محدودیت‌هایی در زمینه واردات است.
رجایی تصریح کرد: ‌ باید برای بخش غذا در داخل سرمایه‌گذاری کرد. انتقاداتی به نحوه تولید غذا در داخل کشور وجود دارد و من هم به آن انتقاد دارم ولی به این معنا نیست که انتقاد باعثپاک شدن صورت مسئله شود.
وی با بیان اینکه در تعریف امنیت غذایی دو نکته وجود دارد بیان داشت: یکی در دسترس بودن و دیگری استاندارد تغذیه است که در این باره هنوز استانداردهای لازم تهیه نشده است.
رئیس کمیسیون کشاروزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: همه وزارتخانه‌های دست‌اندرکار در این زمینه موظف هستند و باید وظیفه خود را خوب انجام دهند زیرا وقتی می‌گوییم غذا باید حلال و طیب باشد بخش حلال را به خوبی انجام می‌دهیم ولی در مورد طیب بودن غذا وظیفه خودمان را به خوبی انجام نمی‌دهیم.
رجایی اظهار داشت: مجلس در زمینه هماهنگی دستگاه‌های مختلف با یکدیگر وظیفه دارد و باید برای داشتن غذای سالم فعالیت را از پیش از مزرعه شروع کنیم.
رجایی بیان داشت: جنجال درست کردن بر سر تخلفات غذایی درست نیست، باید این مسائل را حل کرد و نباید اجازه دهیم این مسائل خیلی رسانه‌ای شود بلکه باید دستگاه‌های اجرایی با دستگاه متولی برخورد کنند نه اینکه صنعت برخورد داشته باشند.
رئیس کمیسیون کشاروزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان داشت: امروز بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کود شیمیایی در کشور مصرف می‌شود و در حالی که نظارت دقیقی بر روی آن صورت نمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه قرار است کارگروهی در مجلس برای سلامت غذا تشکیل شود گفت: آمارهای حوزه غذا در آمارهای ملی غلط است و در بحثجمعیت و شاغلین حوزه غذا آمارهای صحیح ارائه نمی‌شود، این مسائل دارای اهمیت است زیرا این مسائل بر روی تامین پایداری و حفظ محیط زیست تاثیرگذار می‌باشد.
وی اظهار داشت: باید راهی بیابیم تا کشاورزیمان کم اتکا به آب و خاک باشد و در زمینه تولید محصولات کشاورزی محصولات سالم و ارگانیک داشته باشیم و آن را در پهنای جهان صادر کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز