خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار:

ستاد توسعه تعاونی‌ها در استان‌ها تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۵۴۰

وسعه تعاونی ها طبق اصل ۴۴ و اقتصاد مقاومتی، مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که با توجه به اختیارات استاندارها و سیاست های ابلاغی دولت می تواند حرکت مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت تشکیل ستاد توسعه تعاونی ها در استان ها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سید حمید کلانتری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان اردبیل گفت: دستگاه های ذی ربط در این ستاد عضو می شوند و بانک ها و نمایندگان تعاونی ها بر حسب مورد در جلسات حضور یافته و در جهت رفع مشکلات تعاونی حرکت خواهند کرد.

وی افزود: توسعه تعاونی ها طبق اصل ۴۴ و اقتصاد مقاومتی، مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که با توجه به اختیارات استاندارها و سیاست های ابلاغی دولت می تواند حرکت مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

وی اظهار کرد: امروز شاهدیم که در زمینه فعالیت تعاونی ها قوانین مناسبی داریم اما به صورت مناسب اعمال نمی شود.

کلانتری توسعه تعاونی ها را یکی از راهکارهای خروج از رکود تورمی عنوان کرد و گفت: ۱۰۳ هزار تعاونی فعال در کشور داریم که بیشتر آنها نیاز به تشکیلات چندانی ندارند و می توانند ظرفیت خوبی برای اشتغال، تولید و رونق اقتصادی فراهم کنند اما فعالیت ها باید اصولی صورت گرفته و مدیران استانی توجه ویژه ای به امر تعاون داشته باشند.

وی در ادامه به فعالیت ۱۵ هزار تعاونی بانوان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: امروز باید نقش بانوان در فعالیت های اقتصادی در کنار نقش محوری در خانواده تقویت شود.

معاون تعاون وزیر کار بیان کرد: در گذشته نقش بانوان در فعالیت های اجتماعی به بخش کارمندی محدود بود اما امروز تعاونی های زنان می توانند با منابعی که در اختیار خانواده هاست و مدیریت آنها در فعالیت های اقتصادی نقش ایفا کنند.

وی بر حمایت دولت از تعاونی های زنان به خصوص سرپرستان خانوار تاکید کرد و افزود: زنان می توانند در زمینه های دامپروری، طیور، صنایع دستی و پوشاک و زنبور عسل حضور پررنگ تری داشته باشند و به اقتصاد خانواده ها کمک کنند.

کلانتری در ادامه اظهار کرد: نباید به فعالیت سنتی تعاونی ها اکتفا شود؛ هم اکنون ۵۰۰ تعاونی دانش بنیان در کشور داریم اما این کافی نیست و توسعه تعاونی های دانش بنیان، آی تی و تولید نرم افزار باید مورد توجه بوده و توسعه یابند و از توانمندی دانش آموختگان دانشگاه ها و جوانان در این حوزه استفاده شود.

وی با اشاره به وجود دو هزار و ۵۷ تعاونی فعال در استان اردبیل، بیان کرد: طی دیداری با استاندار اردبیل تفاهم نامه ای در جهت توسعه فعالیت تعاونی ها در این استان امضا می کنیم که می تواند مبنای کار و توسعه تعاونی ها و اجرای درست قوانین قرار گیرد.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ۵۲۸ تعاونی کشاورزی، ۲۴۱تعاونی مسکن و ۵۰ تعاونی دستباف در استان فعال بوده و ۷۶۱ هزار نفر در مجموع عضو این تعاونی ها هستند؛ این ظرفیت بی نظیری است که با فعالیت مناسب می تواند در جذب ظرفیت های اشتغال استان موثر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز