خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

ایران در تنوع باغی جزو ۱۰ کشور برتر است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۶۵۲

با تشکیل معاونت مستقل باغبانی در وزارت جهاد کشاورزی، زمینه لازم برای کار اصولی تر در این بخش فراهم شده و باید بیش از گذشته به کیفیت بخشی و افزایش تولید در بخش باغبانی بپردازیم.

معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران از نظر تنوع محصولات باغی جزو ۱۰ کشور برتر جهان است.

به گزارش ایلنا، محمدعلی جوادی در آیین معارفه رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که از این قابلیت و استعداد منطقه خود به نحو درست بهره برداری کنیم.

وی افزود: با تشکیل معاونت مستقل باغبانی در وزارت جهاد کشاورزی، زمینه لازم برای کار اصولی تر در این بخش فراهم شده و باید بیش از گذشته به کیفیت بخشی و افزایش تولید در بخش باغبانی بپردازیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت خودکفایی و خوداتکایی در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید کشاورزی را از وضعیت سنتی به سمت صنعتی ببریم و با افزایش بهره وری و استفاده بهینه از آب و خاک، برای کشور توسعه پایدار ایجاد کنیم.

جوادی افزود: یکی از دغدغه های اصلی هر کشور رسیدن به امنیت غذایی است که با توجه به کمبود بارندگی در سالیان اخیر و بروز خشکسالی، چاره ای جز ارتقای بهره وری، افزایش عملکرد تولید و کیفیت تولیدات نداریم.

معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با تاکید بر ضرورت اخلاق مداری در مدیریت ها گفت: یک مدیر باید خوشرفتار، همراه و همدل با همکاران خود باشد.

جوادی با اشاره به اعزام گروههای بازرسی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای ارزیابی عملکرد روسای سازمان های استانی، بر توجه به نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: زمانی توسعه محقق می شود که نیروی انسانی دغدغه حقوق، بیمه و مسکن نداشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: نبود آمار و اطلاعات درست در بخش کشاورزی یکی از چالش های اصلی این بخش است.

' محمود دلپسند ' از بهره برداران بخش کشاورزی این استان خواست تا در دادن اطلاعات و آمار به ماموران سرشماری کشاورزی، دقیق باشند تا بتوان از این آمار در برنامه ریزی کلان برای این بخش استفاده کرد.

وی افزود: خرد شدن اراضی کشاورزی، پایین بودن بهره وری این بخش، مشکل بازار فروش محصولات کشاورزی و تغییر کاربری از چالش های بخش کشاورزی در خراسان شمالی است.

وی با انتقاد از عدم هماهنگی قیمت نهاده های کشاورزی و دامی با تولیدات این بخش گفت: اگر نرخ یک کیلوگرم شیر و یک کیلوگرم علوفه را مقایسه کنیم درمی یابیم که بر این حوزه هیچ کنترلی وجود ندارد و این یک مشکل اصلی این بخش است.

دلپسند بر توسعه بیمه کشاورزی تاکید کرد و افزود: یارانه ها و کمک های دولتی باید به سمت خدمات بیمه ای سوق یابد تا این امر به فرهنگ تبدیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز