خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل ایران خودرو:

ایران خودرو ۱۶ درصد از برنامه تولید جلوتر است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۶۳۹

در ۱۰ سال گذشته در زمینه توسعه محصول اتفاق خوبی نیفتاده است و از سال ۸۹ تولید خودروهای تجاری و از سال ۹۰ در زمینه تولید خودروهای سواری با تحریم مواجه شدیم که به دلیل عدم پشتوانه قوی(ساخت و طراحی خودرو در داخل) صنعت خودرو با مشکلات زیادی مواجه شد.

مدیر عامل ایران خودرو گفت: ۱۶ درصد از برنامه تولید جلوتر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هاشم یکه زارع، مدیر عامل ایران خودرو صبح امروز در مراسمی که به منظور آغاز تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با موتورTU۳ ساخت داخل که با حضور رحمانی رئیس کمیسیون صنایع، ‌گروسی عضو این کمیسیون در مجلس شورای اسلامی و نوروزی رئیس ایدرو برگزار شد با اشاره به تولید خودرو در سالهای گذشته، اظهار داشت: از سال ۸۳ و ۸۴ در زمینه تولید خودرو حرکت جالب توجهی نداشته ایم و توجه به افزایش تیراژ خودرو مطرح بود و ارزیابی مدیران شرکتها بر این اساس باعثشد تا از موضوعاتی مانند خدمات پس از فروش، ‌کیفیت و توسعه محصول عقب بیفتیم.

وی افزود: در ۱۰ سال گذشته در زمینه توسعه محصول اتفاق خوبی نیفتاده است و از سال ۸۹ تولید خودروهای تجاری و از سال ۹۰ در زمینه تولید خودروهای سواری با تحریم مواجه شدیم که به دلیل عدم پشتوانه قوی(ساخت و طراحی خودرو در داخل) صنعت خودرو با مشکلات زیادی مواجه شد.

مدیر عامل ایران خودرو در ادامه گفت: در سال ۹۱ و ۹۲ با پایش جدید خودرو در کشور مواجه شدیم به گونه ای که انتظارات از تولید خودرو تغییر کردو بحثکیفیت وقیمت مناسب مطرح شد اما باید دید در این مدت چه انجام داده و چه چیز را طلب کرده ایم.

یکه زارع افزود: در خصوص کمبودهایی که بوجود آمده می توان گفت که سی درصد آن ناشی از تحریمها بوده اما ۷۰ درصد باقی مانده را بایددر جای دیگر جستجو کرد.

مدیر عامل ایران خودرو با بیان اینکه باید هزار میلیارد تومان به سایپا و هزار میلیارد تومان به ایران خودرو داده می شد تا از وضعیت بحرانی خارج شوند، افزود: با آمدن دولت تدبیر و امید، امید خاصی در داخل جامعه تزریق شد و فضای گذشته تغییر کرد به گونه ای که از مهر ماه سال گذشته شاهد افزایش تولید بودیم ودر شش ماه دوم تولید خودرو دو برابر شد و از شروع سال ۹۲ تولید ناقص در ایران خودرو تا امروز نداشته ایم و با برنامه تولید ۵۳۰ هزار خودرو ۱۶ درصد نیز جلوتر هستیم و نسبت به برنامه تولید ۶۰۰ هزار تایی که برنامه خود ایران خودرو است دو درصد پیشی گرفته ایم.

وی با بیان اینکه روزانه ۲ هزار تا ۲۵۰۰ خودرو تولیدمی شود، افزود: برای اولین بار است که بخش فروش به تولید می گوید چه خودرویی می خواهد و بخش تولید آن را می سازد.

وی ادامه داد: همچنین میزان جریمه تاخیر سال گذشت ۵ برابر جریمه ای است که امسال پرداخت کرده ایم به دلیل اینکه تحویلها به موقع شده این در حالی است که ما طی این یکسال یک ریال هم از بانک دریافت نکرده ایم وبین ۵۰۰تا ۶۰۰ میلیارد تومان از بدهی های بانکی خود کم کرده ایم.

وی ضمن تشکر از شرکتهای قطعه سازی گفت: با کمک قطعه سازان ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ خودرو تولید شده و همه این تولیدات از سوی قطعه سازان بوده این درحالی است که زمانی که ایران خودرو ۲۷۰۰ خودرو تولید می کرد ۹۰۰ خودروی آن به روش سی کی دی بوده و تولید ۱۸۰۰خودرو بر دوش قطعه سازان بوده است. قطعه سازان درحال حاضر خواستار استخدام کارگر و افزودن ماشین آلات جدید هستند که این موضوع جای خوشحالی دارد.

وی افزود: درسال ۹۳ به بحثکیفیت و خدمات پس از فروش و توسعه محصول و صادرات آن توجه ویژه ای شده و در صددیم از شش ماهه دوم سال ۹۴ هر شش ماه یک محصول جدید و هر یکسال یک خانواده با موتور جدید داشته باشیم.

وی گفت: همچنین اولین پلت فرم را با قوای محرکه خود تا ۲ سال ونیم آینده خواهیم داشت.

وی در خاتمه افزود: به هیچ وجه حاضر نیستیم با پژو همانندگذشته همکاری داشته باشیم وبرنامه ما سرمایه گذاری مشترک در ایران با خودرو سازان قوی و صادرات بیشتر است تا ارز مورد نیاز ایران خودرو از محل صادرات تامین کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز