خبرگزاری کار ایران

بستر سرمایه گذاری در ساخت ماشین آلات معدن فراهم است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۳۷۹

معادن طلا و مس شاید در بخشی از ماشین آلات خودکفا شده باشند اما همین معادن نیاز به لودر دارند و یا برای برش سنگ ها الماس به کار می رود که این لودر و الماس وارداتی هستند پس آنچنان که شایسته است ادعای خودکفایی در ماشین آلات را نباید داشته باشیم.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران نیروی انسانی و بخش بزرگی از خطوط تولید را در اختیار دارد و این یعنی بستر برای سرمایه گذاری در ساخت و تولید ماشین آلات و تجهیزات معدن در ایران فراهم است اما باید دانش و روش ها را بومی سازی کنیم که این نیازمند انتقال دانش و بهره گیری از تجارب کشورهای موفق هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید رسول رنجبران، عضو کمیسیون معادن اتاق ایران بخش بزرگی از تجهیزات وابسته به واردات دانست و تصریح کرد: در ایران تجهیزات ساده مانند بنکرها، استراکچرهای فلزی و… تولید می شوند اما فناوری های روز همچنان وارداتی هستند.

وی درباره شرایط ساخت ماشین آلات مورد نیاز معادن در ایران اظهار داشت: ایران نیروی انسانی و بخش بزرگی از خطوط تولید را در اختیار دارد و این یعنی بستر برای سرمایه گذاری در ساخت و تولید ماشین آلات و تجهیزات معدن در ایران فراهم است اما باید دانش و روش ها را بومی سازی کنیم که این نیازمند انتقال دانش و بهره گیری از تجارب کشورهای موفق هستیم.

رنجبران افزود: معادن طلا و مس شاید در بخشی از ماشین آلات خودکفا شده باشند اما همین معادن نیاز به لودر دارند و یا برای برش سنگ ها الماس به کار می رود که این لودر و الماس وارداتی هستند پس آنچنان که شایسته است ادعای خودکفایی در ماشین آلات را نباید داشته باشیم.

عضو کمیسیون معادن اتاق ایران جذب سرمایه گذار خارجی در بخش معادن و واردات ماشین آلات با شرط انتقال تکنولوژی از کشور مبدا را راهکار دستیابی به فناوری ها نوین در بخش معادن کشور برشمرد و افزود: اگر استراتژی دولت جایگزینی معدن به جای نفت است باید از سرنوشت نفت در کشور درس عبرت بگیریم و مانع از تکرار سرنوشت نفت پس از یک قرن در کشور شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز