خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با رییس خانه صنعت ایران:

خانه های صنعت، معدن و تجارت، بازوان امین دولت هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۶۰۵

دولت عزم جدی دارد برای حل مسئله نقدینگی و تامین سرمایه درگردش واحدهای توانمند اقدام کند البته حل این مشکل با همکاری خانه‌های صنعت محقق می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با رییس خانه صنعت معدن و تجارت ایران ضمن ابراز خرسندی از این دیدار بر اهمیت بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور تاکید کرد و گفت: دولت برنامه‌های جامع و دقیقی برای رفع مشکلات فعالان حوزه تولید و صنعت و همچنین خروج از رکود بدون ایجاد تورم تهیه کرده که به تدریج درحال اجرای این برنامه هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اسحاق جهانگیری، با بیان اینکه خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، بازوان امین دولت هستند، خواستار ارایه نظرات کار‌شناسی، برنامه‌های پیشنهادی و گزارش‌های منظم این تشکل شد.

وی از عزم جدی دولت برای حل مسئله نقدینگی و تامین سرمایه درگردش واحدهای توانمند و فعال خبر داد و اظهار امیدواری کرد روند حل این مشکل با همکاری خانه‌های صنعت تسریع شود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در دیدار با معاون اول رییس جمهور ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و تلاش‌های دولت در جهت بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی، گزارش جامعی از وضعیت تولید و صنعت کشور ارایه کرد.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی، با برشمردن مزیت‌ها و اولویت‌های این بخش، از نحوه تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت، تاخیر در پرداخت بدهی‌های دولت به بخش خصوصی اعم از بدهی به تولید کنندگان و پیمانکاران، پرداخت نشدن سهم صنعت از محل درآمد‌های هدفمندی یارانه‌ها، ابهام و تاخیر در تعیین قیمت حامل‌های انرژی، شیوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده و نحوه باز پرداخت وام‌های ارزی به عنوان مهم‌ترین مشکلات تولید کنندگان و صنعتگران نام برد.

نایب رییس کانون عالی کارفرمایان ایران در بخشی دیگر از سخنان خود پیشنهاد داد؛ در هر استان یک کلینیک صنعت تحت نظارت استانداران، به محوریت خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و با مشارکت اتاق بازرگانی، نمایندگان سیستم بانکی، کار‌شناسان دستگاه‌های دولتی مرتبط، حقوق دانان مجرب و متخصصین و اساتید دانشگاهی تشکیل شود تا به مشکلات بخش‌های صنعتی و معدنی هر استان رسیدگی کند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با قدردانی از تلاش‌ها و تدبیر تیم مذاکره کننده هسته‌ای، به نگرانی به وجود آمده در خصوص ایجاد موج جدید واردات کالا‌ها، فن آوری‌ها و ماشین آلات پس از لغو تحریم‌ها اشاره کرد و خواستار برنامه ریزی لازم در این زمینه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز