خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی؛

کشاورزان در تامین نهاده های کشاورزی نگران نباشند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۶۰

قیمت یکی از ابزارهای حمایتی از بخش کشاروزی است که می تواند تاثیرات متفاوتی هم در بخش تولید و هم در بخش مصرف داشته باشد.

مدیر کل امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اطمینان می دهیم که کشاورزان در تامین نهاده های کشاورزی هیچ نگرانی نداشته باشند.

به گزارش ایلنا، مهدی کاظم نژاد در برنامه مناظره گفت: درست است که قیمت اعلامی خرید تضمینی گندم ممکن است باعثنارضایتی بخشی از کشاورزان شده اما اطمینان می دهیم که کشاورزان در تامین نهاده های کشاورزی هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی ادامه داد: قیمت یکی از ابزارهای حمایتی از بخش کشاروزی است که می تواند تاثیرات متفاوتی هم در بخش تولید و هم در بخش مصرف داشته باشد.

به گفته مدیر کل امور اقتصادی وزارت جهاد کشاروزی، باید توجه داشت که توجه به قیمت بخش مصرف کننده و محدود نگه داشتن تولید کننده آثار نامطلوبی خواهد داشت در حالی که توجه به تولید کننده می تواند در بلند مدت رفاه اجتماعی آحاد جامعه را به همراه داشته باشد.

کاظم نژاد با اشاره به آمارهای مراجع بین المللی حوزه کشاورزی گفت: در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۱۱ میلیارد یورو از بخش های مختلف بخش کشاورزی حمایت شده است یا برای مثال سنای آمریکا یارانه بخش کشاورزی برای بازه زمانی ۱۰ ساله را ۹۵۵ میلیارد دلار در نظر گرفته است که این میزان در مقایسه با بازه ۱۰ ساله قبل ۵۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیر کل امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: دولت سال گذشته قیمت به موقع و مناسبی برای خرید تضمینی گندم اعلام کرد که در نتیجه آن تاکنون هفت میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است این در حالی است که سال قبل از آن میزان گندم خریداری شده از کشاروزان سه میلیون ۵۰۰ هزار تن بوده است.

کاظم نژاد خاطرنشان کرد: قیمت اعلامی ۲۴ قلم کالای بخش کشاورزی مناسب است. البته قیمت گندم در مقایسه با سایر قیمتها کمتر است و باید تلاش شود یا این قیمت اصلاح شود و یا از ابزارهای حمایتی دیگر مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دولت به جهاد کشاورزی ماموریت داده است یا طرح تکمیلی به دولت ارائه شود تا اگر امکان اصلاح قیمت وجود دارد این قیمت اصلاح شود و در غیر این صورت از راهکارهای دیگری استفاده شود اما کشاورزان اطمینان داشته باشند که در تامین نهاده های کشاورزی مشکلی نخواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز