خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق ایران در بین فعالان اقتصادی تایلند مطرح کرد:

فضای جدید ایران زمینه ای مناسب برای احیای روابط گذشته

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۸۴۵

نشست هیات اقتصادی ایران با طرف های تجاری خود در اتاق بازرگانی تایلند سه شنبه ۱۵ مهرماه در این کشور برگزار شد.

نشست هیات اقتصادی ایران با طرف های تجاری خود در اتاق بازرگانی تایلند سه شنبه ۱۵ مهرماه در این کشور برگزار شد.

مردم تایلند از آنجایی که در مقابل استعمار مقاومت کرده و پایبند به کانون خانواده و قدردان تلاش های پیشکسوتان خود هستند، مشترکات بسیاری با مردم ایران دارند و به همین دلیل این دو کشور می توانند در کنار هم قرار گرفته و با توجه به اهمیت تجاری که در سال های اخیر متاسفانه کاهش یافته است، روابط را احیا کنند.

غلامحسین شافعی، رئیس پالمان بخش خصوصی کشور دراین نشست تشریح کرد: ریاست رئیس جمهور روحانی فصل جدیدی در روابط ایران با سایر کشورهای دنیا را رقم زد که با برداشتن برخی محدودیت های بین‌المللی کشور ایران در تعامل با جهان گام پرشتابی را بر می داشت.

وی با اشاره به رفت و آمدهای مکرر هیات های تجاری و اقتصادی خارجی به ایران، ادامه داد: در این موقعیت جدید کشورهای دوست برای ما در اولویت قرار دارند و ما آماده ایم در این فضای جدید فعالیت خوبی با کشور تایلند آغاز کنیم و فکر می کنیم زمینه های مختلفی برای این فعالیت وجود دارد.

رئیس اتاق ایران با اشاره به موقعیت اثرگذار ایران در منطقه بین کشورهای افغانستان و عراق، افزود: ترکیه و هندوستان تنها بازار ایران نیستند بلکه می توان با هم اندیشی و سرمایه گذاری مشترک بین ایران و تایلند به مناطق گسترده تری برای فروش محصولات خود دست یافت.

شافعی به موقعیت محوری تایلند در سازمان منطقه‌ای آ س آن و جایگاه ویژه ایران در سازمان اکو اشاره و تصریح کرد: برای توسعه روابط باید هیئت تجاری از کشور تایلند به ایران سفر کند تا آنها نیز با ظرفیت ها و توانمندی های تجار ایرانی از نزدیک آشنا شوند.

وی همچنین به فعالیت جمعیت مسلمان جهان و امکان فعالیت مشترک و تامین غذای حلال به عنوان یکی از زمینه های مشترک سرمایه گذاری اشاره کرد و با معرفی رشته های مختلف اظهار امیدواری کرد که دو کشور می توانند برای تبادل اطلاعات میان اتاق های بازرگانی دو کشور تفاهم نامه امضا کنند.

رئیس اتاق ایران در خاتمه از همتایان خود دعوت کرد همراه جمعی از فعالان اقتصادی به تایلند سفر می کنند. در این دیدار کمالیان سفیر ایران در تایلند نیز اظهار امیدواری کرد که تفاهمات پیش رو به توسعه روابط دو کشور قدیمی کمک کند.

روابط ایران و تایلند در قرن ۱۷ میلادی توسط تاجر مسلمان ایرانی شیخ احمد قمی پی ریزی شده است و امروز همه چیز برای احار مناسبات گذشته فراهم است و تنها باید با اراده دو ملت و بازرگانان و صنعتگران دو کشور روابط تجاری را به نفع دو کشور افزایش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز