خبرگزاری کار ایران

حجتی اعلام کرد؛

۲ هزار گونه گیاهان دارویی در مراتع ایران وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۳۱۱

ایران دارای مزیت انحصاری در تولید گیاهان دارویی است و از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی فراهم نمودن بستر تولید مواد خام برای صنعت گیاهان دارویی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۲ هزار گونه گیاهان دارویی در مراتع ایران وجود دارد که ۱۲۳ گونه آن در جهان منحصر به فرد است.

به گزارش ایلنا، وزیر جهاد کشاورزی در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران که با حضور معاون علمی و فناوری و معاون اول رئیس جمهور گشایش یافت، با بیان اینکه ۲ هزار گونه گیاهان دارویی در مراتع ایران وجود دارد افزود: ۱۲۳ گونه از این گیاهان در جهان منحصر به فرد هستند.

وی اظهار کرد: ایران دارای مزیت انحصاری در تولید گیاهان دارویی است و از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی فراهم نمودن بستر تولید مواد خام برای صنعت گیاهان دارویی است.

حجتی ادامه داد: بهره‌برداری از مراتع برای تولید و زارعت گیاهان دارویی به عنوان شیوه‌ای جدید و اقتصادی در نظام بهره‌برداری مراتع از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: خداوند حکیم قادر و متعال حجت را بر ما تمام کرده است. علی‌رغم اینکه گاهی فکر می‌کنیم مملکت‌مان دچار نارسایی‌هایی است اما زمانی که در گوشه و کنار آن اندکی تامل و فکر می‌کنیم می‌بینیم در جای جای آن خداوند بزرگ امانت‌های زیادی را برای ما قرار داده و این ما هستیم که باید به شایستگی از آنها استفاده کنیم.

حجتی ادامه داد: در زمینه این نمایشگاه بنده فکر می‌کنم ما منحصر به فردترین کشوری هستیم که بستر تولید گیاهان دارویی را از نظر گونه‌های متفاوت داریم.

وی با اشاره به تنوع اقلیم و گونه‌های متفاوت گیاهان در کشور گفت: خداوند همه آنچه را باید در اختیار ما قرار می‌داده قرار داده، ما در زمینه گیاهان دارویی به بو، رنگ و خواص نیاز داریم که همه اینها برای ما مهیا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز