خبرگزاری کار ایران

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی معدن ایران:

رابطه منابع طبیعی و بخش معدن تنظیم شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۵۹۱

دولت بستر سرمایه گذاری در بخش معدن را فراهم و در زمینه هایی چون سوخت برای آنها یارانه اختصاص دهد.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی معدن گفت: سازمان های مذکور نگرش مثبتی نسبت به سرمایه گذاران بخش معدن ندارند و از این رو با وجود آنکه ۱۲ درصد از حقوق دولتی معادن به بخش منابع طبیعی تعلق می گیرد، دریافت مجوزهای بهره برداری و توسعه معادن بسیار دشوار پیش می رود.

به گزارش ایلنا، نادعلی اسماعیلی، عضو شورای مرکزی نظام مهندسی معدن تعامل ضعیف سازمان های منابع طبیعی و محیط زیست را یکی از عوامل تضعیف بخش معدن کشور برشمرد وگفت: سازمان های مذکور نگرش مثبتی نسبت به سرمایه گذاران بخش معدن ندارند و از این رو با وجود آنکه ۱۲ درصد از حقوق دولتی معادن به بخش منابع طبیعی تعلق می گیرد، دریافت مجوزهای بهره برداری و توسعه معادن بسیار دشوار پیش می رود.

اسماعیلی پیشنهاد داد برای رفع چالش این دو بخش مدیران ارشد هر دو سازمان وارد مذاکره و گفتگو شوند زیرا گفتگوها در سطح کارشناسان هر دو مجموعه تاکنون کمکی به رفه این مشکل نکرده است.

وی برای توسعه اقتصادی کشور با اولویت سرمایه گذاری در بخش معدن نیز پیشنهاد داد: دولت بستر سرمایه گذاری در این بخش را فراهم و در زمینه هایی چون سوخت برای آنها یارانه اختصاص دهد. همچنین افزایش حقوق دولتی معادن را متناسب با قیمت های جهانی مواد معدنی افزایش دهد و همزمان در دوره هایی که قیمت های جهانی کاهش می یابند نیز حقوق دولتی را برای حمایت از معادن کاهش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز