خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشکده کارآفرینی تاکید کرد؛

افزایش کارآفرینی رابطه مستقیم با رشد اقتصادی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۸۰۲

افزایش کارآفرینی رابطه مستقیم با رشد اقتصادی دارد اما مهم این است که کارآفرینی به استان‌ها، شهرستان‌ها و داخل کشور ختم نشود و در حوزه بین‌الملل گسترش یابد.

رئیس دانشکده کارآفرینی با تاکید بر اینکه کارآفرینی بین‌المللی باید در کشور گسترش یابد، گفت: شناسایی فرصت‌های کارآفرینی و بهره‌وری از آن می‌تواند افزایش تولید ناخالص ملی را به همراه داشته باشد.

به گزارش ایلنا، زالی رئیس دانشکده کارآفرینی با اشاره به اینکه شناسایی فرصت‌های کارآفرینی باید با بهره‌وری همراه باشد، تاکید کرد: یکی از شاخص‌های مهم در کارآفرینی، کارآفرینی بهره‌ور است.

وی ادامه داد: کارآفرینی فرصت‌ها در سال گذشته در کشور ارزش بیشتری پیدا کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد هرچه میزان کارآفرینی فرصت افزایش یابد تولید ناخالص ملی افزایش می‌یابد.

رئیس دانشکده کارآفرینی بیان کرد: افزایش کارآفرینی رابطه مستقیم با رشد اقتصادی دارد اما مهم این است که کارآفرینی به استان‌ها، شهرستان‌ها و داخل کشور ختم نشود و در حوزه بین‌الملل گسترش یابد.

زالی درباره اولین کنفرانس فرصت‌های ویژه اقتصادی و تجاری ایران و عراق بیان کرد: محورهای اصلی این کنفرانس معرفی پتانسیل‌های صادراتی ایران به عراق و راهکارهای عملی تعامل با بازار عراق(صادرات، توریسم، سرمایه‌گذاری و پیمانکاری، خدمات فنی و مهندسی)، شناسایی و ایجاد ارتباط نهادینه با ساختارهای تجاری عراق، از جمله بانک‌ها، اتحادیه‌های بازرگانی، اداره ثبت شرکت‌ها، سازمان ملی سرمایه‌گذاری عراق، بازرگانی با عراق و آشنایی با چگونگی حل مشکلات نقل و انتقالات پولی و بانکی و ضمانت‌نامه‌های بانکی بین دو کشور است.

وی با تاکید بر اینکه در این کنفرانس کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی مختلف پیرامون فروش و بازاریابی در عراق، بازرسی و کنترل کیفیت در صادرات عراق، رویه‌های گمرکی، نظام حقوقی و حل اختلاف برگزار خواهد شد.

رئیس دانشکده کارآفرینی ادامه داد: این کنفرانس ششم و هفتم دی‌ماه برگزار می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد از ۱۰۰ میلیارد دلار واردات در کشور عراق سهم ایران ۱۲ میلیارد دلار بوده است. این رقم برای سال گذشته است که با توجه به ۱۴ پایانه مرزی و ۱۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک بین ایران و عراق می‌تواند این سهم افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز