خبرگزاری کار ایران

وزیر صنایع و اقتصاد جمهوری آذربایجان:

امضا توافق تجارت آزاد آذربایجان و روسیه و بهره‌وری ایران از این توافق

کد خبر : ۲۰۵۶۹۶

باید اقداماتی در زمینه یادداشت تفاهم کشاورزی بین دو کشور که در سال ۲۰۰۸ امضاء شده؛ انجام شود و در زمینه دامپزشکی هم بین دو کشور شرایط همکاری فراهم شود.

شاهین مصطفی اف وزیر صنایع و اقتصادی جمهوری آذربایجان در مراسم ملاقات رسمی با وزیر جهاد کشاورزی ایران که به منظور همکاری‌های بیشتر دو کشوردر زمینه کشاورزی که در ساختمان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: هدف از این سفر تسریع تحقق موارد پروتکل اجلاس مشترک ماه اوت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی اف با اشاره به فرآیندهای موجود در عرصه بین‌المللی که برای کشور روسیه ایجاد شده، اظهار داشت: این فرآیند‌ها شرایطی را برای ایران و آذربایجان ایجاد کرده تا با همکاری هم وارد بازارهای جدیدی شوند.

وی افزود: باید اقداماتی در زمینه یادداشت تفاهم کشاورزی بین دو کشور که در سال ۲۰۰۸ امضاء شده است؛ انجام شود و همچنین در زمینه دامپزشکی هم بین دو کشور شرایط همکاری فراهم شود.

مصطفی اف در ادامه اظهار داشت: موضوع پیشنهادی در مورد تأسیس کارگروه ویژه کشاورزی را به وزیر کشاورزی آذربایجان انتقال می‌دهم رشد محصولات کشاورزی در دو کشور ایران و آذربایجان رو به رشد است و آذربایجان به کشاورزی اهمیت زیادی می‌دهد و ضمن اینکه از تولید‌کنندگان محصولات کشاورزی مالیات نمی‌گیرد به آن‌ها یارانه هم داده می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان قابل توجهی از محصولات کشاورزی جمهوری آذربایجان به کشورهای دیگر صادر می‌شود گفت: عرصه کشاورزی یکی از نقاط مورد اتکا جمهوری آذربایجان به شمار می‌رود و این کشور با دادن کود و سوبسیدهای خاص به کشاورزان از این بخش حمایت می‌کند

وی در آخر تاکید کرد: آذربایجان با روسیه توافق تجارت آزاد امضا کرده است و بدون پرداخت مالیات، به این کشور محصول صادر می‌کند، با توجه به روابط اخیر اتحادیه اروپا با روسیه کشور آذربایجان می‌تواند پل ارتباطی برای تجارت ایران با روسیه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز