خبرگزاری کار ایران

رییس شورای رقابت در گفتگو با ایلنا:

انحصار باعثافزایش قیمت‌ها می‌شود / شورای رقابت تنها سقف قیمت خودرو را تعیین کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۱۰۱

شورای رقابت در حال حاضر به بررسی کلیه بازارهای ایران می‌پردازد و در هر بازاری که تمرکز وجود داشته باشد ورود پیدا می‌کند، زیرا انحصار باعثافزایش قیمت‌ها می‌شود.

رییس شورای رقابت گفت: شورای رقابت تنها سقف نرخ گذاری خودرو را تعیین کرد و خودروسازان بر اساس کشش بازار نرخ‌ها را اعلام کردند.

رضا شیوا، رییس شورای رقابت، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا تلفن‌های همراه در کشور انحصاری هستند یا خیر؟، اظهار داشت: تلفن‌های همراه اعم از رایتل، ایرانسل، همراه اول و تالیا انحصاری نیستند و به صورت رقابتی اداره می‌شوند اما در خصوص قیمت‌گذاری تعرفه تلفن‌ همراه شورای رقابت به صراحت وارد بحثقیمت‌گذاری تعرفه تلفن‌های همراه به خصوص تعرفه همراه اول می‌شود.

وی افزود: شورای رقابت در حال حاضر به بررسی کلیه بازارهای ایران می‌پردازد و در هر بازاری که تمرکز وجود داشته باشد ورود پیدا می‌کند زیرا انحصار باعثافزایش قیمت‌ها می‌شود.

رییس شورای رقابت در پاسخ به این پرسش که آیا شورای رقابت با کاهش ۳ درصدی نرخ خودرو موافق بود یا خیر؟ نیز گفت: در شورای رقابت سقف قیمت خودرو تعیین شد و خودروسازان مجاز به افزایش قیمت از صفر تا ۵.۵ درصد شدند(البته این موضوع منوط به کشش بازار بود) که در ‌‌نهایت با موافقت وزرات صنعت، معدن و تجارت در برخی از خودروهای پر تیراژ نرخ خودرو‌ها تا ۳ درصد کاهش پیدا کرد.

گفتنی است؛ در سایت شورای رقابت آمده است؛ مشخص کردن قیمت‌های خرید یا فروش کالایا خدمت و نحوهٔ تعیین آن در بازار به طور مستقیم یا غیر مستقیم، محدود کردن یا تحت کنترل درآوردن مقدار تولید، خرید یا فروش کالا یا خدمت در بازار، تحمیل شرایط تبعیض آمیز در معاملات همسان به طرفهای تجاری و ملزم کزدن طرف معامله به عقد قرارداد با اشخاص ثالثیا تحمیل کردن شروط قرارداد به آن‌ها و محدود کردن دسترسی اشخاص خارج از قرارداد، توافق یا تفاهم به بازار از وظایف این شورا محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز