خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ارومیه در گفتگو با ایلنا تاکید کرد:

بانکها به بهانه بدهی معوق از هرگونه پرداخت خودداری می کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۷۷۵

در بسته ارائه شده ی خروج غیر تورمی از رکود، دولت بحثاز تخصیص منابع به صنایع کوچک و متوسط کرده است که به اعتقاد بنده در اجراء این امر میسر نخواهد شد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ارومیه گفت: اجرای کامل قانون بانکداری بدون ربا به معنی بخشش کلیه جرائم دیرکرد صنایع است.

علی دیلمقانیان، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ارومیه، در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به بسته خروج غیر تورمی از رکود، اظهار داشت: در بسته ارائه شده خروج غیر تورمی از رکود، دولت بحثاز تخصیص منابع به صنایع کوچک و متوسط کرده است که به اعتقاد بنده در اجراء این امر میسر نخواهد شد.

وی افزود: به نظر می رسد بانکها به بهانه بدهی معوق تولید کنندگان از هرگونه پرداختی سر باز خواهند زد و به اعتقاد بنده تنها راه حل این مشکل اعطای فرصت به این بخش تا دوران رونق اقتصادی و استمهال اصل سود و بدهی ها و دوران تنفس بالا تا نیل به دوران رونق خواهد بود.

دیلمقانیان ادامه داد: اجرای کامل قانون بانکداری بدون ربا یعنی بخشش کلیه جرائم دیرکرد صنایع کشور اما نکته قابل توجه در رفتار شبکه بانکی که تنها کمتر از ۱۸% کل معوقات خود را از بخش تولید و کارآفرینی دارند این است که قطع به یقین بانکهای کشور که با توسل به انواع بخش نامه ها و دستورالعمل های صادره ی خود، بیشترین فشار را به بخش مولد کشور وارد کرده اند بی مهابا بر کارآفرینان می تازند.

وی تصریح کرد: عملکرد بانکها با برون سپاری مطالبات به شرکت های تاسیس شده معلوم الحال و هتک حرمت سرمایه گذاران و کارآفرینان در واقع هدفی جز پوشش دادن به تخلفات وعدول خود از قوانین بانک مرکزی که عمده منابع را در بنگاههای خود سرمایه گذاری کرده و یا به عده ای افراد خاص که عملاً غیر قابل وصول نیز هستند پرداخته اند، نیست.

این عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: دولت در اولین گام می تواند برای حمایت از سرمایه گذاری های انجام شده و حفظ اشتغال و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و افزایش بیکاری روزافزون که عمده تهدید امنیتی کشور نیز خواهد بود، همانگونه که دربحثمناقشات ایران با جامعه بین المللی در حال فعالیت قابل تحسین و شایسته ای است، در سیاست گذاری های اقتصادی داخلی نیز موارد ذیل را در اولویت اقدامات عملی حمایت از تولید و کارآفرینی داشته باشد.

وی گفت: همچنین تکریم واقعی کارآفرینان و تولیدکنندگان و صیانت از شان و منزلت این سربازان اقتصادی و درخواست از قوه قضائی برای این امر و نیزتکلیف به شبکه بانکی جهت همکاری با بخش مولد کشور و توقف پرونده ها و اجرائیه های صادر شده برای تولید کنندگانی که خارج از اراده بنگاه با مشکل معوقات دست به گریبان هستند نیز حائز اهمیت است.

دیلمقانیان کاهش و ابلاغ معافیت های مضاعف مالیاتی برای بخش تولید و ملزم کردن سازمان امور مالیاتی به تامین و وصول مالیات از بخشهای غیرشفاف اقتصادی کشور و نیز تقبل بخشی از سهم کارفرمایان بخش مولد در بیمه های تأمین اجتماعی و اصلاح معضل حسابرسی های سازمان تامین اجتماعی در رسیدگی به اسناد تولیدکنندگان را از دیگر موارد عنوان کرد و گفت: تشکیل کمیته های استانی به ریاست شخص استاندار و نمایندگان دستگاههای مرتبط و بانکها و اتاقهای بازرگانی جهت شناسایی واحدهای محق حمایت در حمایت از سرمایه گذاران موثر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز