خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صادر کنندگان خشکبار در گفتگو با ایلنا؛

روسیه بازار مطلوب پسته ایران است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۵۰۰

بیشتر باغات پسته با آب چاه آبیاری می‌شود که هر ساله به منظور دستیابی به آب بیشتر چاه‌ها را دوباره حفر می‌کنند؛ اما این کار موجب شوری آبی می‌شود که با آن آب هارا آبیاری می‌کنند.

رییس عضو اتحادیه صادرکنندگان در خصوص برداشت پسته در سال جاری گفت: پسته امسال از اواخر اردیبهشت برداشت می‌شود وبه احتمال قوی برداشت خوبی خواهیم داشت.

محمد حسن شمس فرد در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با احتمال افزایش صادرات پسته به روسیه، اظهار کرد: صادرات پسته به کشور روسیه در سال‌های گذشته نیز صورت گرفته است؛ اما رقیب ایران در بازار روسیه آمریکا است که با توجه به اعمال تحریم از جانب آمریکا ایران از شانس بیشتری برای تصاحب بازار روسیه برخوردار است.

وی در رابطه با آبیاری باغات پسته نیز گفت: بیشتر باغات پسته با آب چاه آبیاری می‌شود که هر ساله به منظور دستیابی به آب بیشتر چاه‌ها را دوباره حفر می‌کنند؛ اما این کار موجب شوری آبی می‌شود که با آن آب هارا آبیاری می‌کنند.

شمس فرد با تاکید بر اینکه پسته خرید تضمینی ندارد، افزود: قیمتی که دولت باید برای خرید تضمینی پسته بپردازد برای دولت بصرفه نیست و بالا است به همین خاطر پسته خرید تضمینی ندارد.

وی در آخر با تاکید بر اینکه جلوگیری از افزایش قیمت پسته موجب جذب بیشتر مشتری‌های خارجی می‌شود، گفت: با توجه به اینکه پسته ایران مشتریان خوبی در سرتاسر دنیا دارد با عرضه آن به قیمت مناسب می‌توان از صادرات این محصول حمایت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز