خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با ایلنا؛

کاهش سهم آب بخش کشاورزی بدون اجرای زیرساخت‌ها به نفع کشاورز نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۱۵۳

با تغییر روش‌های آبیاری می‌توان از مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی جلوگیری کرد؛ اما این کار مستلزم اجرای زیرساخت‌های مناسب در این بخش است.

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب بخش کشاورزی مستلزم برنامه‌ای دقیق است که این برنامه باید توسط دو وزارت نیرو و جهاد کشاورزی تدوین شود.

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص احتمال کاهش سهم آب بخش کشاورزی از اوایل فصل پاییز، اظهار کرد: قرار بر این بود که وزارت نیرو و جهاد کشاورزی مقدمات استفاده بهینه از آب را در بخش کشاورزی فراهم آورند؛ اما کم کردن سهم آب بخش کشاورزی بدون اجرای این مقدمات دور از انصاف است.

وی با تاکید بر اینکه برای مبارزه با کم آبی و خشکسالی باید روش‌های آبیاری در بخش کشاورزی را تغییر داد، افزود: با تغییر روش‌های آبیاری می‌توان از مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی جلوگیری کرد؛ اما این کار مستلزم اجرای زیرساخت‌های مناسب در این بخش است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در آخر تاکید کرد: دولت باید تسهیلاتی در اختیار کشاورزان قرار دهد تا از فعالین این بخش حمایت کند، کاهش سهم آب در بخش کشاورزی راهکار مناسبی نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز