خبرگزاری کار ایران

اولویت های کاری گروه صنعتی ایران خودرو:

توسعه داخلی سازی محصولات، گسترش ارتباط با مراکز علمی

کد خبر : ۲۰۲۳۶۰

گروه صنعتی ایران خودرو به منظور تحقق منویات اخیر مقام معظم رهبری، برنامه خود را براساس حرکت سریع به سمت ساخت قطعات با تکنولوژی بالا، داخلی سازی محصولات و توسعه صادرات ترسیم کرده است.

به گزارش ایلنا مهندس هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: این امر با دو هدف صورت می گیرد، نخست اینکه وابستگی کشور به خارج از کشور را کاهش داده و از خروج ارز جلوگیری می کند و دوم، فرصت های شغلی جدیدی را برای جوانان آموزش دیده فنی و صنعتی و نیز فارغ التحصیلان دانشگاه ها ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه گسترش ارتباطات ایران خودرو با شبکه ها و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و مراکز علمی معتبر سر فصل دیگری از برنامه های کاری گروه صنعتی ایران خودرو است، اظهارداشت: عرضه محصولات جدید متناسب با سلایق مشتریان و توجه ویژه به ارتقای کیفی و ایمنی در سر لوحه امور قراردارد.

وی تاکید کرد: ‌براساس برنامه راهبردی، ما مصمم هستیم قطعه سازان توانمند ایرانی را به عنوان همکار راهبردی خود وارد عرصه های جهانی کنیم و برای اولین بار قطعه سازان ایرانی در طراحی و تولید محصولات جدید این شرکت سهیم خواهند شد.

یکه زارع تصریح کرد: ‌ظرفیت قطعه سازی در کشور باید به سه میلیون دستگاه خودرو درسال برسد که دو میلیون دستگاه آن برای بازار داخلی و یک میلیون دیگر به صورت قطعه به خارج صادرشود.

یکه زارع افزود: درحال حاضر روزانه بین ۲هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در ایران خودرو بدون کسری و وابستگی به شرکتهایی مانند پژو تولید می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: کاهش هزینه ها، افزایش تیراژ تولید، تکوین سبد محصولات و بهره گیری از آخرین فناوری ها روز و نهادینه شدن فرهنگ مشتری مداری از جمله ویژگی های بارز استراتژی نوین ایران خودرو محسوب می شوند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به آغاز طراحی پلاتفرم ایرانی درمرکز تحقیقات ایران خودرو گفت: استفاده از نخبگان دانشگاهی و متخصصان داخلی درتمام مراحل طراحی درکنار مشاوران خارجی از ویژگی های بازر این پلاتفرم است.

یکه زارع یادآورشد: همزمان با طراحی و تولید محصولات جدید و بومی سازی موتورهای کم مصرف، پژوهش ها و اقدماتی را انجام داده ایم که نتایج این اقدامات به زودی با تولید انبوه موتور و نصب آن بر روی انواع محصولات به ثمر خواهد نشست.

وی با اشاره به حضور ایران خودرو در عرصه بین المللی خاطرنشان ساخت: برای تحقق این هدف اساسی ساختار جدید صادراتی شرکت تدوین شده است و ما معتقدیم می توانیم طی یک برنامه چندساله به صادرات ۳۰ درصد کل تولید محصولات برسیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درپایان ضمن تشکر از تمامی مدیران، کارشناسان و کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو از آنها خواست تا برای تحقق برنامه های راهبردی شرکت، بر تلاش خود بیافزایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز