خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس؛

برخی مسئولین با اظهار نظر نادرست باعثایجاد ناامنی شغلی صدها هزار نفر می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۳۱۰

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین در بحثواردات خودرو مشکل دارد گفت: امروز خودروهایی وارد کشور می شوند که صرفا بحثکیفیت و ایمنی در آنها مطرح نیست، بلکه بحثلوکس بودن وتجملاتی بودن آنها مد نظر است.

نماینده مردم دماوند، رودهن و فیروزکوه در رابطه با قیمت های تعیین شده از جانب شورای رقابت، گفت: چنانچه در بحثقیمت گذاری مواردی چون عوارض، مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، و هزینه های تحمیلی در نظر گرفته شده باشد، قیمت های تعیین شده اصولی و منطقی است.

حمید رضا مشهدی عباسی، نماینده مردم دماوند، رودهن و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه هدف ما حمایت از تولید و بحثاشتغالزایی است گفت: نباید در مجلس صحبت های غیر کارشناسی زده شود و باید همه جوانب درنظر گرفته و شرایطی ایجاد نگردد که به صنعت خودروسازی داخلی ضربه ای وارد آید. وی همچنین واردات خودروهای لوکس و بعضا میلیاردی را غیر ضروری عنوان کرد و حمایت بعضی نهادها از این امر را خوش خدمتی به خودروسازان خارجی دانست.

نماینده مردم دماوند، رودهن و فیروزکوه در رابطه با قیمت های تعیین شده از جانب شورای رقابت افزود: چنانچه در بحثقیمت گذاری مواردی چون عوارض، مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، و هزینه های تحمیلی در نظر گرفته شده باشد، قیمت های تعیین شده اصولی و منطقی است.

وی ادامه داد: امروز خیلی از سرمایه گذاران علاقه ای ندارند که خودشان را در گیر تولید کنند و بانک ها نیز مخل تولید بوده و با سودهایی که پرداخت می کنند عامل ایجاد رکود اقتصادی شده اند. بانک ها با سوء استفاده از فضای اقتصادی بوجود آمده در تلاشند تا با پرداخت وام به متقاضیان خرید خودرو و در مقابل با پرداخت وام های کلان به خودروسازان که دچار مشکلات اقتصادی هستند از دو طرف سود دریافت کرده و به نوعی شرایطی را ایجاد نموده اند که در افزایش قیمت ها تاثیر گذاری مشهودی را شاهدیم.

عباسی در پایان با توجه به افزایش واردات خودرو و بحثبر سر قیمت گذاری از جانب نمایندگان مجلس گفت: باید جلوی واردات بی رویه خودروهای خارجی را گرفت و با حمایت از صنعت خودروسازی داخلی و مبارزه با تجمل گرایی مانع ایجاد نا امنی شغلی بین صدها هزار نفر شاغل در این صنعت شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز