خبرگزاری کار ایران

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری:

فرهنگ تک روی، جایگزین فرهنگ تعاون شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۲۷۴

بخش خصوصی با منابع درون زا و مدیریت‌های صحیح و تکنولوژی در کنار نیروی انسانی توانمند به کار خود ادامه می‌دهد و شتاب می‌گیرد. اما بخش تعاون باید از سوی دولت حمایت‌هایی را بپذیرد و در کنار آن با مدیریت توانمند به سهم واقعی خود در اقتصاد دست یابد.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: متاسفانه فرهنگ تک روی در حال حاضر جایگزین فرهنگ تعاون شده است اگر مردم به باور تعاون برسند می‌توانند در یک مجموعه مشترک علاوه بر تأمین منافع شخصی به رشد اقتصادی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی بانک با حضور در همایش نقش تعاونی‌های نسل نوین در توسعه اقتصاد و فرهنگ با اشاره به اینکه دو قطب قدرتمند در اقتصاد را اقتصاد دولتی و خصوصی تشکیل می‌دهند، گفت: بخش تعاون دارای ظرفیت‌های خوبی است که می‌تواند جایگزین بخش دولتی شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور در سه حوزه تعاونی، خصوصی و دولتی تعریف می‌شود افزود: دو بخش خصوصی و دولتی به خوبی رشد یافته‌اند اما مسئولان باید به دنبال علت عدم رشد بخش تعاون باشند.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با تأکید براینکه اقتصاد دولتی با استفاده از سرمایه‌های دولتی و ظرفیت‌های حاکمیتی دولت پیش می‌رود و رشد می‌یابد اظهار کرد: بخش خصوصی نیز با منابع درون زا و مدیریت‌های صحیح و تکنولوژی در کنار نیروی انسانی توانمند به کار خود ادامه می‌دهد و شتاب می‌گیرد. اما بخش تعاون باید از سوی دولت حمایت‌هایی را بپذیرد و در کنار آن با مدیریت توانمند به سهم واقعی خود در اقتصاد دست یابد.

بانک با تأکید براینکه تعاون نقش مهمی در خروج از رکود دارد افزود: طرح خروج از رکود دولت ۱۷۰ رکن دارد که ۳۵ رکن آن باید در مجلس به تصویب برسد اما در بحثخروج از رکود تعاونی‌ها می‌توانند نقش خوبی را ایفا کنند.

وی به سرمایه ۶۰۰تا ۷۰۰ میلیاردتومان صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: تعاونی‌ها می‌توانند با بهره گیری از تسهیلات این صندوق رشد و شکوفایی یابند.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری در بیان شرایط تعاونی‌ها برای استفاده از تسهیلات این صندوق افزود: مهمترین نکته‌ای که تعاونی‌ها باید برای استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی دارا باشند دانش بنیان، صددرصد خصوصی و دارای تولید تجاری باشند.

وی با اشاره به اینکه این صندوق با توجه به روند آموزشی مناسب در راستای توانمندی بخش تعاون شکل گرفته است گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور بیکار هستند اگر بخش تعاون بتواند از ظرفیت‌های این صندوق استفاده کند، به راحتی می‌تواند بخشی از مشکلات اشتغال فارغ التحصیلان را برطرف کند.

بانک در ادامه با اشاره به فرهنگ تعاون تأکید کرد: متاسفانه فرهنگ تک روی در حال حاضر جایگزین فرهنگ تعاون شده است اگر مردم به باور تعاون برسند می‌توانند در یک مجموعه مشترک علاوه بر تأمین منافع شخصی به رشد اقتصادی کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز