خبرگزاری کار ایران

تهرانگردی افشانی به مناسبت روز تهران

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۴۲۰

شهردار تهران به مناسبت ۱۴ مهرماه، «روز تهران» تهرانگردی خود را از میدان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، سید محمدعلی افشانی و همراهانش بعد از دیدار از بازارچه قدیمی شهرری، به زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) رفته و سپس از تکیه نفرآباد دیدن کردند. تکیه نفرآباد شهرری، قدیمی‌‌‌ترین تکیه شهر تهران است که سال ١٠٢٠ هجری قمری تاسیس شده است.

وی از روند اجرایی شدن طرح توسعه حرم عبدالعظیم حسنی بازدید کرد و پای درد دل اهالی نشست و سپس از برج تاریخی طغرل که یکی از میراث چند صد ساله ری است، بازدید کرد. 

پس از آن شهردار تهران و اعضای شورای شهر میهمان خانه جاویدالاثر محمدرضا امیری شدند و پای صحبت پدر وی نشستند. امیری، پدر محمدرضا امیری با بیان خاطراتی از فرزند جاویدالاثرش گفت: مردم این مناطق محروم هستند و لازم است که نگاه ویژه‌ای به آنها شود. 

وی با بیان اینکه در این محله آثار میراثی تاریخی زیادی وجود داشت اما حالا به محلی مخروبه تبدیل شده است، اظهار داشت: ری به واسطه تاریخ چند صد ساله‌اش آبروی تهران است و باید فرهنگ آن درست شود.

امیری با بیان اینکه ما گمنام هستیم همانطور که فرزندانمان گمنام رفتند، اظهار داشت: امیدوارم وضعیت محله ری اصلاح شود. 

افشانی هم در این دیدار، با بیان اینکه امروز مردم رفاه و آزادی خود را مدیون زحمات فرزندان شما هستند، تصریح کرد: شما خوشنام و ماندگار هستید همانطور که نام فرزندانتان در تاریخ ماندگار شده است. مردم ایران قدردان زحمات شما هستند؛ ممکن است کمتر به شما برسند اما همه می‌دانند که فرزندان شما و خانواده‌هایشان چه زحماتی کشیدند.

فرهاد افشار، شهردار منطقه ۱۵ نیز با بیان اینکه یک طرح خاص برای حفظ این خانه داریم، خاطرنشان کرد: در نظر داریم این خانه را پس از تملک به موزه انتظار تبدیل کنیم چراکه برای آثار تاریخی برج طغرل، ابن بابویه، چشمه علی و دژ رشکان یک رینگ گردشگری در نظر گرفته‌‌‌‌ایم و برای کارخانه سیمان نیز طرح ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که امیدواریم بتوانیم آنها را عملیاتی کنیم.

افشانی در ادامه از منطقه دروازه محمدیه بازدید کرد و با اشاره به باقی ماندن قسمت‌های قدیمی این دروازه خاطرنشان کرد: لازم است این دروازه قدیمی که به دروازه محمدیه یا دروازه نو شهرت دارد به صورت اصولی بازسازی شود. البته در این بازسازی باید نکات فنی و میراثی آن لحاظ شود.

بازدید از برج طغرل، میدان مشق، باغ ملی و موزه مقدم در منطقه ۱۱ در ادامه تهرانگردی شهردار تهران صورت گرفت.

 بازدید از عمارت تاریخی ساختمان آگاهی

افشانی، مسجدجامعی و حق‌‌شناس سپس از سردر تاریخی و عمارت تاریخی ساختمان آگاهی در منطقه ١١ بازدید کردند.

بازدید از دانشگاه خوارزمی، دانشگاه تربیت معلم، ورزشگاه شهید شیرودی و بلوار قیصر امین‌‌پور از سایر برنامه‌‌های شهردار در این تهرانگردی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز