خبرگزاری کار ایران

سخنگوی آتش‌نشانی به ایلنا خبر داد:

آتش‌سوزی انباری در اتوبان بعثت

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۷۸۶

ساعت یک و ۲۵ دقیقه بامداد امروز یک مورد آتش سوزی در مسیر غرب به شرق بزرگراه بعثت اعلام شد و ایستگاه‌ها برای مهار آتش‌سوزی به این محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی از آتش‌سوزی انباری در اتوبان بعثت خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آتش‌سوزی امروز در اتوبان بعثت گفت: ساعت یک و ۲۵ دقیقه بامداد امروز یک مورد آتش سوزی در مسیر غرب به شرق بزرگراه بعثت اعلام شد و ایستگاه‌ها برای مهار آتش‌سوزی به این محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل بزرگی آتش سوزی ۱۰ ایستگاه برای مهار شعله‌های آتش به محل اعزام شده، گفت: محل حادثه یک انبار مواد به وسعت بیش از هزار و ۵۰۰ متر مربع بود.

به گفته وی ساختمان دو طبقه و دارای سقف شیروانی قدیمی بود و مواد داخل انبار نیز مواد قابل اشتعال مانند پارچه بود که در حجم زیاد در کنار هم قرار داشت.

ملکی تصریح کرد: در زمان حضور نیروهای ما در محل آتش سوزی، انبار کاملا شعله‌ور بود و از فواصل خیلی دور نیز شعله‌های آتش قابل رویت بود، از این رو همکاران ما در زمان حضور از چند جهت به مهار آتش پرداختند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران تاکید کرد: در اطراف انبار نیز انبارهای دیگری نیز وجود داشت که مواد قابل اشتعال در آنها نگهداری می‌شد که اگر مهار آتش به صورت مناسب انجام نمی‌شد، ممکن بود؛ این انبار‌ها نیز دچار آتش سوزی شوند.

ملکی گفت: این حادثه هیچ مصدوم و تلفات جانی در بر نداشت، اما به دلیل هوای نامناسب جوی در شب گذشته و تغییر مسیر شعله‌های آتش به وسیله باد و تخریب سقف و دیوارهای انبار به خاطر شعله‌های زیاد، مهار آتش و انجام عملیات برای آتش‌نشانان سخت بود.

ملکی در توصیه‌هایی به انبارداران عنوان کرد: بهتر است؛ برای جلوگیری از آتش سوزی‌های بزرگ در انبار‌ها، نکاتی همچون چیدمان کالا‌ها بر اساس اصول انبارداری، ‌ تعویض سیم‌کشی‌های قدیمی و فرسوده، استفاده از چند دستگاه خاموش کننده اتوماتیک در انبار‌ها و نصب سیستم اعلام حریق در انبار‌ها انجام شود.

وی افزود: همچنین لازم است که نگهبانان انبار در شب هوشیار باشند و به گشت‌زنی بپردازند تا در صورت بروز آتش سوزی بتوانند سریع‌تر این موضوع را اطلاع دهند، تا اطفای حریق با مشکلات کمتری روبرو شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز