خبرگزاری کار ایران

چمران:

آلودگی هوای تهران شهروندان را در معرض بیماری قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۹۲۵

امیدوارم شعار روزهای هوای پاک شعاری توخالی نباشد و واقعا بتوانیم با حل مشکل آلودگی هوای تهران در راستای ایجاد هوای پاک اقدامی انجام دهیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: هر چه برای وسایل نقلیه عمومی سرمایه‌گذاری کنیم، از هزینه‌های بهداشتی و سوبسید بنزین کاسته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران که صبح امروز برگزار شد؛ با اشاره به مشکل آلودگی هوا و وجود ریزگردها در برخی استان‌های کشور گفت: برای رفع مشکل ریزگردها که مبدا تولید آن در داخل و خارج کشور است به حرکتی جهانی نیاز است.

وی افزود: آلودگی دائمی هوای تهران افراد را در معرض بیماری و کاهش طول عمر قرار داده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: امیدوارم شعار روزهای هوای پاک شعاری توخالی نباشد و واقعا بتوانیم با حل مشکل آلودگی هوای تهران در راستای ایجاد هوای پاک اقدامی انجام دهیم.

چمران خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه که امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد، به موارد خوبی همچون مترو توجه شده و موارد خوبی در این خصوص در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم دولت محترم هم سهم خود را برای مشارکت در این خصوص بپردازد، چرا که در دولت قبل و دولت جدید از کمک‌های دولت محروم بودیم.

چمران تاکید کرد: هر چه برای وسایل نقلیه عمومی سرمایه‌گذاری کنیم، از هزینه‌های بهداشتی و سوبسید بنزین کاسته‌ایم.
رئیس شورای شهر تهران در پایان بر لزوم تخصیص اعتبارات ملی در بخش مترو تاکید کرد.

همچنین حبیب کاشانی در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه هموطنان ما در خوزستان اسیر ریز گردها شده اند، گفت: باید در این خصوص تعمق کنیم، چرا که مردم ما در آن منطقه دچار آسیب شده‌اند.

کاشانی در ادامه با اشاره به ضروری بودن توسعه مترو گفت: بودجه پیش بینی شده توسط شهرداری ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد آن تصویب شد. در واقع ۷۰۰ میلیارد تومان از آن کاسته شد، اما با این تقلیل نیز اولویت را به مترو دادیم.

وی در خصوص قیمت بلیت مترو افزود: یک سوم این مبلغ را مردم، یک سوم را شهرداری و یک سوم را دولت باید پرداخت کند که متاسفانه برخی مواقع دولت سهم خود را پرداخت نکرده و از مترو حمایت نمی‌کند.

کاشانی تاکید کرد: اولویت شورا مترو و اتوبوسرانی است، اگر چه نیاز به بودجه بیشتری داریم، چون عوارض نمی گیریم و چیزی نمی‌فروشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز